تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,189 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,848 |
تأثیر به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 2، 3 (پیاپی 7)، فروردین 1391، صفحه 31-43 اصل مقاله (236.03 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
کیومرث نیازآذری* ؛ رضا بهنام فر؛ صدیقه اندی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر، به منظور بررسی تأثیر فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری دروس علوم و جغرافیا انجام گرفت. روش پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش را دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 91-1390 به تعداد 48963 نفر که در 72 مدرسه مشغول به تحصیل بودند، تشکیل میدادند. از میان مدارس مجهز به فنآوری اطلاعات و ارتباطات، دو مدرسه و در هر مدرسه دو کلاس پایه پنجم به روش تصادفی ساده به عنوان گروههای آزمایش و کنترل انتخاب شدند. پس از برگزاری پیشآزمون، محتوای درسی در هشت جلسه با استفاده از فنآوری اطلاعات و همچنین به صورت سنتی به ترتیب برای کلاسهای گروه آزمایش و گروه کنترل ارایه گردید و در نهایت، آزمون پیشرفت تحصیلی با سؤالهای یکسان، از گروهها به عمل آمد. جهت گردآوری دادهها از آزمونهای پیشرفت تحصیلی مورد تأیید گروههای آموزشی مربوطه استفاده و اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل شد. نتایج به دست آمده، حاکی از تأثیر فنآوری اطلاعات در افزایش یادگیری دروس علوم و جغرافیا بود. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 8,493 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,927 |