| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,632,003 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,303,147 |
رابطه مهارت های فنآوری اطلاعات و ارتباطات با مؤلفههای خودراهبری در یادگیری دانشجویان | ||
| فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 3، 1 (پیاپی 9)، آبان 1391، صفحه 45-61 اصل مقاله (284.27 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| کامیان خزایی* 1؛ کیمیا عشورنژاد2 | ||
| 1استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس | ||
| 2کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر، با هدف بررسی رابطه بهکارگیری مهارتهای فنآوری اطلاعات و ارتباطات با خودراهبری در یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، انجام شده است. این پژوهش، از لحاظ ماهیت و هدف، از نوع کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری آن عبارت از دانشجویان کارشناسیارشد رشتههای برنامهریزی درسی، مدیریت مالی، حقوق، ادبیات فارسی، علوم دام و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در سال تحصیلی 91- 1390 بودهاست. با استفاده از روش تصادفی طبقهای 200 نفر از اعضای جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه بر روی آنان اجرا شد. بهمنظور گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد خودراهبری در یادگیری و پرسشنامه محققساخته فنآوری اطلاعات و ارتباطات با ضریب پایایی 775/0، استفاده شده است. دادههای آماری با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که صددرصد از تغییرات خودراهبری در یادگیری توسط مؤلفههای فنآوری اطلاعات و ارتباطات قابل تبیین است. همچنین با نتایج مطالعه در قالب آزمون همبستگی پیرسون، در سطح خطاپذیری (05/0) میتوان اذعان نمود که بین آشنایی با سختافزار و رغبت در یادگیری همبستگی معنیدار وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مهارت فنآوری اطلاعات و ارتباطات؛ خودراهبری در یادگیری؛ رغبت در یادگیری؛ خودکنترلی؛ خودمدیریتی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,610 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,965 |
||