| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,566,629 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,270,647 |
تأثیر فنآوری اطلاعات بر افزایش یادگیری دروس ریاضی و زبان انگلیسی دانشآموزان دوره راهنمایی شهر بابل | ||
| فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
| مقاله 7، دوره 3، 1 (پیاپی 9)، آبان 1391، صفحه 109-129 اصل مقاله (282.37 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مرضیه نیازآذری؛ سیده زهرا حسینی درونکلایی* | ||
| دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | ||
| چکیده | ||
| مطالعه حاضر، با هدف بررسی تأثیر بهکارگیری فنآوری اطلاعات در افزایش یادگیری دانشآموزان دوره راهنمایی در دروس ریاضی و زبان انگلیسی انجام گرفت. روش تحقیق، نیمه تجربی و جامعه آماری، شامل دانشآموزان مدارس دخترانه دوره راهنمایی شهر بابل در سال تحصیلی 91 -1390 به تعداد 3828 نفر که در 16 مدرسه مشغول به تحصیل بودهاند، میباشد. از این جامعه، دو کلاس درس زبان انگلیسی و دو کلاس درس ریاضی پایه دوم (از میان مدارسی که مجهز به فنآوری اطلاعات بودند)، بهصورت تصادفی ساده انتخاب گردیده و بهعنوان گروههای آزمایش و گواه مورد بررسی قرار گرفتند. دادههای حاصل از آزمون مرجع پیشرفت تحصیلی، با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی بنفرونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که فنآوری اطلاعات در افزایش یادگیری دانشآموزان دوره راهنمایی شهر بابل در دروس ریاضی و زبان انگلیسی مؤثر میباشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فنآوری اطلاعات؛ یادگیری؛ درس ریاضی؛ درس زبان انگلیسی؛ مدارس راهنمایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,668 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,462 |
||