تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,456,467 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,471,207 |
تأثیر فنآوری اطلاعات بر افزایش یادگیری دروس ریاضی و زبان انگلیسی دانشآموزان دوره راهنمایی شهر بابل | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 7، دوره 3، 1 (پیاپی 9)، آبان 1391، صفحه 109-129 اصل مقاله (282.37 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مرضیه نیازآذری؛ سیده زهرا حسینی درونکلایی* | ||
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | ||
چکیده | ||
مطالعه حاضر، با هدف بررسی تأثیر بهکارگیری فنآوری اطلاعات در افزایش یادگیری دانشآموزان دوره راهنمایی در دروس ریاضی و زبان انگلیسی انجام گرفت. روش تحقیق، نیمه تجربی و جامعه آماری، شامل دانشآموزان مدارس دخترانه دوره راهنمایی شهر بابل در سال تحصیلی 91 -1390 به تعداد 3828 نفر که در 16 مدرسه مشغول به تحصیل بودهاند، میباشد. از این جامعه، دو کلاس درس زبان انگلیسی و دو کلاس درس ریاضی پایه دوم (از میان مدارسی که مجهز به فنآوری اطلاعات بودند)، بهصورت تصادفی ساده انتخاب گردیده و بهعنوان گروههای آزمایش و گواه مورد بررسی قرار گرفتند. دادههای حاصل از آزمون مرجع پیشرفت تحصیلی، با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی بنفرونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که فنآوری اطلاعات در افزایش یادگیری دانشآموزان دوره راهنمایی شهر بابل در دروس ریاضی و زبان انگلیسی مؤثر میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
فنآوری اطلاعات؛ یادگیری؛ درس ریاضی؛ درس زبان انگلیسی؛ مدارس راهنمایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,664 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,458 |