| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,631,648 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,302,984 |
تأثیر مهارت های اینترنتی بر مهارت های حرفه ای معلمان دوره متوسطه استان مازندران | ||
| فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
| مقاله 8، دوره 3، 2 (پیاپی 10)، دی 1391، صفحه 145-160 اصل مقاله (275.43 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| غلامعلی فخاری* | ||
| دانشجوی دکتری علوم تربیتی، گرایش تکنولوژی آموزشی | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش، با هدف سنجش میزان مهارت اینترنتی معلمان دوره متوسطه و تأثیر آن بر مهارتهای حرفهای آنان انجام شده است. روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینهیابی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان دوره متوسطه به تعداد 10250 نفر تشکیل داده که از بین آنها 412 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به روش خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات، از آزمون تستی چهارگزینهای حاوی 10 سؤال برای سنجش مهارت اینترنتی معلمان استفاده شده است، که ضریب دشواری آن برابر با 46/0 و پرسشنامهای شامل 20 سؤال برای سنجش میزان مهارتهای حرفهای معلمان با ضریب پایایی 85/0 استفاده شده است. دادهها، با استفاده از آزمون t برای دو گروه مستقل و تحلیل واریانس یکراهه به کمک نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتههای پژوهش نشان داد، مهارت اینترنتی و حرفهای معلمان در حد متوسط میباشد. همچنین، آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی شفه نشان دادند که هرچه میزان مهارت اینترنتی معلمان بیشتر باشد، مهارتهای حرفهای آنان بهتر است. میزان مهارتهای حرفهای معلمان در مؤلفههای تکنولوژی آموزشی با 19/73 درصد و طراحی آموزشی با 35/63 درصد، روش تدریس با 77/57 درصد و ارزشیابی تحصیلی با 70/59 درصد به ترتیب بیشترین میزان مهارت را به خود اختصاص دادهاند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فن آوری اطلاعات و ارتباطات؛ مهارت اینترنتی؛ مهارت های حرفه ای | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,811 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,155 |
||