| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,557,091 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,815 |
اثربخشی آموزش حافظه رویدادهای خاص بر تابآوری و افسردگی دختران افسرده | ||
| فصلنامه نسیم تندرستی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 مهر 1395 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی اصیل | ||
| نویسندگان | ||
| مرجان نه روزیان1؛ الهام فروزنده* 2 | ||
| 1دانشکده روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) | ||
| 2گروه روان شناسی، دانشکده روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحدنایین | ||
| چکیده | ||
| اثربخشی حافظه رویدادهای خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده مرجان نه روزیان الهام فروزنده * نویسنده مسوول چکیده زمینه و هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر آموزش حافظه رویدادی خاص بر تاب آوری و افسردگی دختران افسرده شهر اصفهان بود. روش بررسی:این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح آن پیش آزمون-پس آزمون و آزمون پیگیری همراه با گروه کنترل بود. بدین منظور، 24 بیمار، به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در مرحله پیش آزمون، آزمودنیهای دو گروه با استفاده از ابزارهای اندازهگیری افسردگی بک ویرایش دوم، 1996 (BDI-II) و تابآوری کانر و دیویدسون، 2003 (CD-RISC) مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اجرای آموزش حافظه رویدادی خاص (MEST) روی گروه آزمایش طی 6 جلسه، مجددأ از هر دو گروه خواسته شد به آزمونهای مذکور پاسخ دهند. به منظور پیگیری نتایج، پس از 3 هفته مجددأ از آزمودنیهای دو گروه آزمون گرفته شد. یافته ها: نتایج نشان داد که نمرات افسردگی گروه ازمایش پس از اتمام جلسات به صورت معناداری کاهش (50/0>p) و نمرات تاب اوری تغییر معناداری (50/0 | ||
| کلیدواژهها | ||
| "آموزش حافظه رویدادی خاص"؛ "افسردگی"؛ "تاب آوری" | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 723 |
||