| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,645,853 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,309,635 |
بررسی رابطه کارکرد اجرایی بازداری پاسخ و فراخنای حافظه فعال با توانش های ذهنی نظریه ذهن درکودکان7 تا 12سال مقطع ابتدایی | ||
| فصلنامه نسیم تندرستی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 خرداد 1396 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی اصیل | ||
| نویسندگان | ||
| هادی تقی زاده* 1؛ امان ا... سلطانی2؛ حمدا.... منظری توکلی2 | ||
| 1دانشجوی دکتری روان شناسی دانشگاه آزاد کرمان | ||
| 2استادیار دانشگاه آزاد کرمان | ||
| چکیده | ||
| حافظه فعال و بازداری پاسخ از جمله توانمندی های شناختی است که می تواند با تئوری ذهن رابطه داشته باشد. هدف این پژوهش بررسی رابطه بازداری پاسخ و حافظه فعال با سطح رشد تئوری ذهن دانش آموزان ابتدایی می باشد. ابزارهای گردآوری داده ها در این پژوهش عبارت بودند از فرم 38 سؤالی نظریه ذهن موریس و همکاران، آزمون استروپ و آزمون حافظه فعال وکسلر. داده های جمع آوری شده با روش همبستگی برای فرضیات پژوهشی و رگرسیون خطی برای سؤال پژوهش مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد که روابط مثبت و معنی داری بین کارکردها ی اجرایی بازداری پاسخ، حافظه فعال با سطح رشد نظریه ذهن وجود دارد. همچنین بازداری پاسخ و حافظه فعال توانایی پیش بینی سطح رشد تئوری ذهن را دارند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که رابطه ای مثبت و معنی دار بین نظریه ذهن و بازداری پاسخ با فراخنای حافظه فعال وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بازداری پاسخ؛ حافظه فعال؛ تئوری ذهن | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 828 |
||