تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,552,179 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,724,961 |
مقایسه تاثیر یادگیری الکترونیکی برگرایش تفکر انتقادی , خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته علوم تجربی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 8، 4 (پیاپی 32)، شهریور 1397، صفحه 5-23 اصل مقاله (1.36 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ابوالفضل عباسی* 1؛ حسن شریعات2؛ علی اکبر سرباز حسینی3 | ||
1کارشناس تکنولوژی آموزش و پرورش | ||
2دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
3مدیرگروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان قم | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش مقایسه تاثیر یادگیری الکترونیکی در خلاقیت، گرایش به تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموز علوم تجربی متوسطه دوم در مدارس مبتنی بر آموزش الکترونیکی و مدارس عادی در ناحیه 4شهر قم در سال تحصیلی 96 - 1395 می باشد . ابزار های این پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد سنجش میزان گرایش به تفکرانتقادی ریکتس (CTDI) انجام شدو برای سنجش میزان خلاقیت از آزمون تورنس استفاده میشود . روش نمونه گیری تصادفی و روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه ای بود و برای آزمون فرضیه ها از آزمون تی استفاده شد.نتایج یافته های تحقیق بیانگراین بود که بین میانگین نمرات مؤلفه های خلاقیت دانش آموزان مدارس دارای آموزش الکترونیک نسبت به دانش آموزان مدارس عادی تفاوت معنادار آماری وجود داشت ودر بین میانگین نمرات مؤلفه های تفکر انتقادی دانش آموزان مدارس الکترونیک نسبت به دانش آموزان مدارس عادی تفاوت معنادار آماری وجود نداشت ولی بین میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی در دو نوع مدرسه تفاوت معنادار آماری وجود داشت. | ||
کلیدواژهها | ||
خلاقیت؛ پیشرفت تحصیلی؛ گرایش به تفکرانتقادی؛ یادگیری الکترونیکی؛ مدارس الکترونیک؛ مدارس عادی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 565 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 397 |