تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,337 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,951 |
تبیین راهبردهای مواجهه با موک ها در برنامه درسی آموزش عالی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 8، 4 (پیاپی 32)، شهریور 1397، صفحه 89-109 اصل مقاله (462.72 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اسماعیل جعفری* 1؛ کوروش فتحی واجارگاه؛ محبوبه عارفی2؛ مرتضی رضایی زاده3 | ||
1دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی, دانشگاه شهید بهشتی, تهران, ایران | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی | ||
3استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی | ||
چکیده | ||
موک یک دوره مبتنی بر وب است که بهصورت رایگان و قابلدسترس برای هر شرکتکننده در هر نقطهای از جهان است. هدف این مطالعه، شناسایی و تبیین راهبردهای بهره گیری از موکها در برنامه درسی آموزش عالی ایران بوده است. این پژوهش از حیث کاربرد در برنامه درسی دانشگاهها ، از نوع کاربردی بوده و در انجام آن از روش کیفی و داده بنیاد استفاده شده است. جامعة آماری شامل جمعی از متخصصان برنامه درسی؛ طراحان و مدرسان دوره های آموزشی مبتنی بر موکها و شرکت کنندگان این دوره ها بودند، که به روش نمونهگیری هدفمند تعداد 14 نفر از آنان انتخاب گردیدند. افرادی بهعنوان نمونه انتخاب شدند که با برخورداری از تجربه مشارکت یا اجرایی در دورههای موک بتوانند نسبت به کیفیت خدمات آموزشی این دورهها اظهارنظر دقیقی ارائه نمایند. این افراد همچنین دارای تألیفات و فعالیتهای پژوهشی قابلتوجه درزمینه فناوریهای آموزشی، و نیز سوابق مدیریتی و اجرایی در حوزه فناوریهای آموزشی در آموزش عالی بودند. دادههای پژوهش از طریق مصاحبة نیمه ساختار یافته گردآوری گردید. یافته ها نشان داده است که مهمترین راهبردهای مواجهه با موکها در برنامه های درسی آموزش عالی دربرگیرنده برنامه ریزی درسی کارآمد برای موکها ، افزایش ارتباطات بین المللی در آموزش عالی، بستر سازی اجتماعی و | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش عالی؛ برنامه های درسی؛ راهبردها؛ موک | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 661 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 322 |