تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,347 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,903 |
بازنمایی تجارب دانشجویان از یادگیری فعال در کلاس معکوس: پژوهشی پدیدارشناسانه | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 6، دوره 8، 4 (پیاپی 32)، شهریور 1397، صفحه 111-138 اصل مقاله (1.33 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمدجواد لیاقت دار* ؛ حسن کاویانی؛ بی بی عشرت زمانی؛ یاسمین عابدینی | ||
دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر کیفی و در حیطه مطالعات تفسیری است که با استفاده از راهبرد پژوهش پدیدارشناسی درصدد تبیین تجربه دانشجویان از یادگیری فعال در کلاس معکوس است؛ از این رو واحد تحلیل پژوهش حاضر، شامل کلیه دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی بود که در نیمسال اول سال تحصیلی 1396-1397 در یک کلاس درس دانشگاهی به روش آموزش معکوس تحت آموزش قرار گرفته بودند که بر اساس ملاک اشباع دادهها، 17 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده که بر اساس روش درون مایهای رویکرد ون منن مورد تحلیل قرار گرفت و برای اعتباربخشی به دادهها از چهار معیار قابلیت اعتبار، قابلیت انتقال، قابلیت اعتماد و قابلیت تأیید استفاده شد. باتوجه به دادههای حاصل شده، دو درون مایه اصلی شناسایی شد که مورد اول یادگیری مستقل بود که شامل دورن مایههای فرعی، توجه به تفاوتهای فردی، ارائه بازخورد شخصی، پذیرش مسئولیت یادگیری، ادراک خود و حل مسئله و مورد دوم یادگیری مشارکتی بود که شامل دورن مایههای فرعی، تعاملات، اشتراک تجارب و درگیر شدن در فرآیند یادگیری میشود که میتوانند تجربه دانشجویان از یادگیری فعال در کلاس معکوس را منعکس کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری فعال؛ کلاس معکوس؛ فعالیت های یاددهی-یادگیری | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 375 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 317 |