تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,440,642 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,459,893 |
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی سواد تغذیه ای برای دوره متوسطه دوم | ||
علوم اجتماعی | ||
مقاله 3، دوره 13، شماره 1 - شماره پیاپی 44، خرداد 1398، صفحه 47-78 اصل مقاله (507.48 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
کبری خواجه پور1؛ سید احمد هاشمی* 2؛ عباس قلتاش3؛ علی اصغر ماشینچی4 | ||
1دانشجوی دکتری رشته برنامه ریزی درسی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران | ||
2دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد لامرد،دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران | ||
3دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت،دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران | ||
4استادیار گروه علوم تربیتی، واحد لامرد،دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران | ||
چکیده | ||
مطالعه حاضر با هدف اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی سواد تغذیه و ارائه الگو و بررسی دیدگاههای موجود طراحی گردیده است. روش پژوهش درگروه"تحقیق امیخته اکتشافی" است.جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان، و.برنامه ریزان درسی مرتبط با تغذیه میباشد ودر زمینه تعیین حجم مناسب, نمونه گیری لازم به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله ای در بین صد نفرانجام می شود. جمع آوری اطلاعات از روش میدانی از طریق پرسشنامه و مدل برآمده ازسطح کیفی پژوهش، میباشد و جهت تعیین اعتبار به صاحب نظران عرصه سلامت تغذیه ارائه میشود. روایی پژوهش نیز از تحلیل عاملی تأییدی و جهت تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است.آمارههای کمی دردو بخش آمار توصیفی با تکیه بر جداول فراوانی، شاخصهای آماری و شاخصهای پراکندگی و در بخش استنباطی نیز، با تکیه بر اطلاعات مستخرج از بخش تحلیل محتوا، میباشد.یافته های تحقیق،اهداف آشنایی با اصول تغذیه صحیح ، فاکتورهایی انتخاب محتوی گروههای غذایی مفید ، روشهای برگزاری برنامههای عملی و اموزشی مناسب و روشهای ارزشیابی، انجام فعّالیت های آموزشی را با ارائه الگوی مربوطه مورد نظر قرار میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه درسی سواد تغذیه؛ الگوهای برنامه درسی؛ طراحی برنامه درسی؛ دوره متوسطه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 803 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 378 |