تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,454,276 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,469,460 |
شناسایی مؤلفههای ارتقای کیفیت آموزش و بالندگی مدیران شهرداری تهران (مورد مطالعه: خبرگان دانشگاهی و مدیران ارشد شهرداری تهران) | ||
تغییرات اجتماعی - فرهنگی | ||
مقاله 5، دوره 15، شماره 2 - شماره پیاپی 57، شهریور 1397، صفحه 75-96 اصل مقاله (321.03 K) | ||
نوع مقاله: مقاله مروری | ||
نویسندگان | ||
مرتضی عسگرانی* 1؛ بهزاد شوقی2 | ||
1گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران ایران | ||
2گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، ایران | ||
چکیده | ||
تغییر و تحولات مداوم محیطی، بهبود و بالندگی سازمانی را در موقعیتهای گوناگون اجتنابناپذیر میسازد. از طرف دیگر سازمانها به جهت همسو شدن با تغییرات محیطی نیازمند بهبود و توسعه و گسترش عملیات اجرایی هستند. یکی از فرایندهایی که شایستگیهای موجود در کارکنان را تقویت مینماید و منجر به ایجاد بالندگی در فرد میگردد، آموزش است. لذا با توجه به آنچه گفته شد، هدف این پژوهش شناسایی مؤلفه های ارتقای کیفیت آموزش و بالندگی مدیران شهرداری شهر تهران است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی و مدیران ارشد شهرداری تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و اصل اشباع ده نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. در این پژوهش به منظور گردآوری دادهها از روش کتابخانه ای و مصاحبه نیمه ساختار یافته (بخش کیفی) استفاده شد. مصاحبه با خبرگان بیانگر روا بودن مصاحبه بود و به منظور محاسبه پایایی از روش پایایی بین دو کدگذار استفاده شد که نتایج بیانگر پایا و روا بودن مصاحبه بود. برای تحلیل دادههای پژوهش از طریق تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج نشان داد که مؤلفه های ارتقای کیفیت آموزشی و بالندگی مدیران شهرداری عبارتند از فردی، آموزشی و سازمانی. | ||
کلیدواژهها | ||
کیفیت آموزش؛ بالندگی مدیران شهرداری؛ مؤلفه فردی؛ مؤلفه آموزشی؛ مؤلفه سازمانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 297 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 198 |