تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,154 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,815 |
بررسی عناصر برنامه درسی آموزش تکنولوژی به مربیان پیش دبستانی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 9، 2 (پیاپی 34)، بهمن 1397، صفحه 61-83 اصل مقاله (522.61 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد حسین زارعی* 1؛ احمدرضا نصر2 | ||
1استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
2استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
محققان نشان دادهاند که بین سواد مربیان پیش از دبستان و آموزشی که ارائه میدهند، ارتباط چشمگیری وجود دارد. در سالهای اخیر شاهد افزایش پژوهش در زمینه سواد اطلاعاتی مربیان بودهایم. هدف از پژوهش حاضر تبیین عناصر برنامه-درسی آموزش فناوری به مربیان پیشدبستانی است. در انجام این پژوهش از رویکرد کمی و از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری شامل مربیان پیش از دبستان استان فارس است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با ضریب آلفای کرونباخ(94/0)بوده است. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که آشنایی با جدیدترین منابع تخصصی آموزش پیشدبستان مناسب ترین هدف آموزش فناوری، آشنایی با بازیهای مختلف و آموزنده مناسب ترین محتوا، دعوت از افراد متخصص برای آموزش بهترین روش و آزمون عملکردی نیز مناسب ترین روش ارزشیابی از نظر مربیان پیش دبستانی برای آموزش فناوری می باشد که همگی در صدر گویهها قرار گرفتهاند. همچنین این نکته قابل ذکر است که تمام گویهها ی پرسشنامه از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا میانگین تمام گویهها از میانگین فرضی 4 بالاتر است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش تکنولوژی؛ برنامه درسی؛ مربیان پیش دبستانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 432 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 404 |