| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,632,221 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,303,268 |
مقایسه اثربخشی روش های سنتی و آموزش ورزش والیبال بر شایستگی و آمادگی جسمانی دانش آموزان | ||
| فصلنامه علوم ورزش | ||
| مقاله 2، دوره 10، شماره 31 - شماره پیاپی 4267، آذر 1397، صفحه 26-39 اصل مقاله (332.73 K) | ||
| نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمد نیکروان* 1؛ علی محمد صفانیا1؛ علی زارعی2 | ||
| 1گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 2گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف مقایسه اثربخشی روش های سنتی و آموزش ورزش والیبال بر شایستگی و آمادگی جسمانی دانش آموزان پسر کلاس هشتم بود، و به صورت نیمه تجربی انجام شد. 36 دانش آموز به صورت در دسترس انتخاب و به دو گروه 18 نفره سنتی و آموزش ورزش جهت فراگیری بازی والیبال تقسیم شدند و به مدت دوازده جلسه آموزش داده شدند. جهت جمع آوری داده ها ازآزمون های 15 بخشی مرتبط با مهارتهای اساسی والیبال و آزمون های آمادگی جسمانی در مراحل پیش و پس آزمون استفاده شد. نتایج نشان داد روش آموزش ورزش سبب افزایش سطح شایستگی و آمادگی جسمانی دانش آموزان به شکل معناداری نسبت به گروه سنتی در فراگیری مهارت والیبال و آمادگی جسمانی شده است. به نظر می رسد مشارکت فعال دانش آموزان ، برگزاری جلسات کلاس به شکل مسابقه ای و فعال بودن در تمام دقایق کلاس و عدم استراحت مطلق سبب این برتری شده باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش ورزش؛ روش سنتی؛ شایستگی؛ آمادگی جسمانی؛ والیبال | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 296 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 206 |
||