| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,563,730 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,635 |
اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر کاهش مشکلات هیجانی-رفتاری-اجتماعی نوآموزان پیشدبستانی | ||
| روانشناسی اجتماعی | ||
| مقاله 10، دوره 7، شماره 51، شهریور 1398، صفحه 99-107 اصل مقاله (284.25 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سمیه کشاورز* 1؛ علیرضا کاکاوند2؛ هانیه دشتدار3 | ||
| 1استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، دانشکده علوم اجتماعی، قزوین، ایران | ||
| 2دانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره)، دانشکده علوم اجتماعی، قزوین، ایران | ||
| 3کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت، گروه روانشناسی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر کاهش مشکلات هیجانی رفتاری اجتماعی نوآموزان پیش دبستانی میباشد. در یک پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون تعداد 40 نفر از نوآموزان پیش دبستانی از میان نوآموزان پیش دبستانی شهرستان قدس استان تهران در سال تحصیلی 95-1394 با روش در دسترس انتخاب و به روش تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش 8 جلسه 40 دقیقه ای با روش نظریه ذهن آموزش دید. از مقیاس اختلال رفتاری راتر برای جمع آوری دادهها استفاده و دادهها با روش تحلیل کوواریانس چند متغیری تحلیل شدند. یافتهها حاکی از آن بود که آموزش نظریه ذهن باعث کاهش پرخاشگری و بیش فعالی، اضطراب و افسردگی، رفتارهای ضد اجتماعی، ناسازگاری اجتماعی و اختلال کمبود توجه نوآموزان پیش دبستانی شد (05/0P | ||
| کلیدواژهها | ||
| نظریه ذهن؛ مشکلات هیجانی-رفتاری-اجتماعی؛ نوآموزان پیشدبستانی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 453 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 630 |
||