تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,155 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,815 |
تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراکات کاربران از سیستم اطلاعات دانش آموزی مدارس (مورد مطالعه: مدیران و معاونین اجرایی مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه) | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 6، دوره 9، 2 (پیاپی 34)، بهمن 1397، صفحه 111-129 اصل مقاله (508.71 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
خالد غفوری* 1؛ بی بی عشرت زمانی2؛ محمدصادق کریمی3؛ میترا میرزاآقایی کیاکلایی1 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
2استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
3مربی پردیس شهید صدوقی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه و دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراکات کاربران از سیستم اطلاعات دانش آموزی انجام شد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کاربران (مدیران و معاونین اجرایی) مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه به تعداد 281 نفر می باشد. بر اساس جدول مورگان و به صورت تصادفی ساده، 162 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه توسط اساتید مورد تأیید قرار گرفت. برای بررسی پایایی پرسشنامه نیز، بهدست آمدن مقدار 78/0 برای آلفای کرونباخ، حاکی از پایایی قابل قبول پرسشنامه میباشد. مبنای کار مدل سروکوال و برای محاسبه میانگین و انحراف معیار ادراکات و انتظارات، آزمون نرمال بودن توزیع دادهها، بررسی معناداری شکاف و مشخص ساختن ترتیب شکاف از تکنیکهای آمار توصیفی و استنباطی در نرمافزار SPSS 20 استفاده شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین انتظارات و ادراکات کاربران شکاف وجود دارد. بنابراین نیاز به طراحی مجدد سیستم دانش آموزی بر اساس انتظارات کاربران احساس می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
سیستم های اطلاعاتی؛ سیستم دانش آموزی؛ تحلیل شکاف؛ مدارس ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 392 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 252 |