| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,556,070 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,423 |
ارزیابی سرفصل دروس تخصصی دوره دکترای مدیریت ورزشی ایران از دیدگاه اساتید ودانشجویان | ||
| فصلنامه علوم ورزش | ||
| مقاله 2، دوره 10، شماره 32 - شماره پیاپی 4267، اسفند 1397، صفحه 25-40 اصل مقاله (562.84 K) | ||
| نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سیدمحمدحسین حسینی روش* 1؛ حسین پیمانی زاد2؛ حسن فهیم دوین2؛ رضا اسماعیل زاده2 | ||
| 1تربیت بدنی،مدیریت ورزشی،دانشگاه آزاداسلامی،مشهد،ایران | ||
| 2تربیت بدنی،مدیریت ورزشی،دانشگاه ازاداسلامی،مشهد،ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش اجرای ارزیابی سرفصل دروس دوره دکترای مدیریت ورزشی از دیدگاه استادان و دانشجویان با توجه به عناصر ده گانه اکر به منظور تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت آن بود.روش تحقیق مورد استفاده از لحاظ هدف تحقیق کاربردی و از لحاظ نحوه گرد آوری داده ها توصیفی – پیمایشی است . جامعه آماری مورد مطالعه شامل دانشجویان دوره دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه های ایران (45نفر ) و اعضای هیأت علمی و استادان (25 نفر ) بوده است . ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که سؤالات آن بر مبنای مؤلفه های تی تک نمونه ای و آزمون فرید من و تحلیل واریانس چند متغیره است . کیفیت درونی سرفصل دروس رشته مدیریت ورزشی در سطح نامطلوب ارزیابی شد، به طوری که از دیدگاه اساتید عناطر منطق یا چرایی و عنصر مکان مناسب بودندو عناصر هدف ، محتوا، فعالیت های یادگیری ، روش های تدریس ،مواد و منابع ، گروه بندی ، زمان و ارزشیابی نا مناسب و از دیدگاه دانشجویان نیز عناصر منطق یا چرایی ، هدف ، فعالیت های یادگیری ، گروه بندی ، مکان ، زمان و ارزشیابی در حد متوسط و عناصر محتوا ، روش های تدریس و مواد و منابع هم نامناسب بودند . همچنین واحدهای درسی رشته مدیریت ورزشی نیز متناسب ارزیابی شد ، به طوری که واحد درسی بازاریابی ورزشی دارای کیفیت بهتر و در اولویت اول و نیز واحد درسی مسائل اخلاقی در مدیریت ورزشی دارای کیفیت پایین تر و در انتهای اولویت واقع شد . | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدیریت ورزشی؛ سرفصل دروس؛ ارزشیابی؛ کیفیت درونی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 426 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 288 |
||