تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,253 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,894 |
مروری بر سه دهه پژوهش در حوزه آموزش شهروندی: یک تحلیل شبکه های اجتماعی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 6، دوره 9، 3 (پیاپی 35)، خرداد 1398، صفحه 121-141 اصل مقاله (756.66 K) | ||
نوع مقاله: مقاله مروری | ||
نویسندگان | ||
زهرا پورجعفریان* 1؛ روح الله خدابنده لو2؛ علیرضا عصاره3 | ||
1دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2محقق پسادکتری دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهراء، تهران، ایران، رایانامه | ||
3دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید رجایی، لویزان، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده: آموزش شهروندی یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز در حوزه های مختلف علوم انسانی به ویژه علوم تربیتی است. این مقاله با مروری بر پژوهش های انجام شده از سال 1990 تا 2016 میلادی به دنبال ارائه چهارچوبی کلی از موضوعات مورد علاقه محققان در حوزه آموزش شهروندی می باشد. 877 مقاله علمی نمایه شده در پایگاه داده ای ISI با استفاده از تحلیل شبکه های اجتماعی به منظور شناسایی روندهای موجود و ارائه پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی مورد مطالعه و کنکاش قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که کدام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بیشترین تعداد مقاله را در این زمینه به چاپ رساندهاند. بر همین اساس کشور انگلستان با اختصاص بیش از 22 درصد مقالات تولیدی در زمینه آموزش شهروندی و همچنین دانشگاه لندن در رتبه اول تولید علم در این حوزه قرار دارند. در این پژوهش تحلیل کلمات کلیدی، چکیده و استنادات علمی مقالات تولیدی به منظور شناسائی روندهای حوزه آموزش شهروندی مورد بررسی دقیق قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش شهروندی؛ مطالعه مروری؛ تحلیل شبکههای اجتماعی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,920 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 445 |