| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,563,226 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,461 |
بهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال آیروالاستیک با نسبت منظری بالا | ||
| مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
| مقاله 3، دوره 10، شماره 2 - شماره پیاپی 35، شهریور 1398، صفحه 25-37 اصل مقاله (695.96 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
| نویسندگان | ||
| میثم الیاسی* 1؛ علیرضا رودباری2 | ||
| 1مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | ||
| 2گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه شهید ستاری، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| در مطالعه حاضر با فرض وجود عدم قطعیت در متغیرهای طراحی سیستم، بهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال تحت اثر خمش-پیچش ب مورد بررسی قرار میگیرد. از این رو ابتدا مدلسازی بر اساس مدل تیر یکسرگیردار اویلر-برنولی در شرایط آیرودینامیک شبه پایا، انجام شده و با استفاده از روش مودهای فرضی، معادلات آیروالاستیک گسسته سازی میگردند. پس از اعتبار سنجی نتایج، با حل عددی معادلات حاکم به روش رانج -کوتا پاسخ زمانی سیستم و با استفاده از تئوری مقادیر ویژه سرعت فلاتر بال محاسبه میگردند. در ادامه با انتخاب پارامترهای طراحی همچون سفتی خمشی، سفتی پیچشی و جرم بال به عنوان متغیرهای بهینه سازی، اثر عدم قطعیت بر متغیرهای طراحی اعمال شده و بهینه سازی با استفاده الگوریتم ژنتیک انجام میشود. در ادامه مقادیر متغیرها قبل و بعد از بهینه سازی و همچنین میزان بهبود سرعت فلاتر در بهینه سازی مقاوم و قطعی ارائه میگردند که نهایتاً بر اساس نتایج بهینه سازی، متغیرهای طراحی برای دست یابی به سازهای با پایداری مناسب از نظر پدیده فلاتر تأیید میگردد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فلاتر؛ عدم قطعیت؛ بهینه سازی مقاوم؛ آیرودینامیک شبه پایا | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 283 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 292 |
||