تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,450,580 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,467,220 |
بررسی رابطه سواد اطلاعاتی با دانش آفرینی سازمانی دانشجویان تحصیلات تکمیلی | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 16، دوره 9، 4 (پیاپی 36)، شهریور 1398، صفحه 146-131 اصل مقاله (582.3 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
خدیجه مجرد1؛ محبوبه سلیمان پورعمران* 2؛ حمیدرضا سوداگر3 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران | ||
2استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران | ||
3دکتری مدیریت آموزشی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی ، بجنورد، ایران | ||
چکیده | ||
پژوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﺳﻮاد اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺑﺎ دانشآفرینی در بین دانشجویان داﻧﺸﮕﺎه آزاد ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی، از نوع همبستگی میباشد، جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دوره کارشناسی ارشد و دکتری کلیهی رشته ها شامل رشته گروههای تحصیلی که در سال تحصیلی94-93 در دانشگاه آزاد بجنورد مشغول به تحصیل بودهاند، می باشد. حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان، 302 نفر دانشجوی ارشد و44 نفر دانشجوی دکتری که درمجموع346 نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم برآورد گردید. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه سواد اطلاعاتی و دانش آفرینی بوده است، روایی از نوع صوری و محتوایی بود که مورد تایید اساتید و خبرگان قرار گرفت و پایایی پرسشنامه به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ انجام گرفت که آلفای آنها به ترتیب 93/0و 93/0برآورد گردید. برای آزمون فرضیههای پژوهش ازضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون، با کمک نرم افزار16 SPSS استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر آن است که بین سواد اطلاعاتی دانشجویان و دانش آفرینی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که میزان معنی داری تمامی متغیرها بجز توانایی تعیین وسعت و ماهیت اطلاعات کوچکتر از 0.05 بدست آمد که نشان دهنده این است که تمامی مولفه ها بجز متغیر توانایی تعیین وسعت و ماهیت اطلاعات بر متغیر دانش آفرینی سازمانی اثر گذار هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
سواد اطلاعاتی؛ دانش آفرینی سازمانی؛ دانشجویان تحصیلات تکمیلی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,318 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,368 |