| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,620,821 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,296,224 |
تاثیر سبک رهبری بر سواد مالی کارکنان با توجه به نقش جو سازمانی و یادگیری در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری | ||
| مدیریت کسب و کار | ||
| مقاله 16، دوره 11، شماره 44، دی 1398، صفحه 326-342 اصل مقاله (1.1 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمدحسن کفائی مهر1؛ محمد رضا مردانی* 2؛ صدیقه طوطیان اصفهانی3 | ||
| 1گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
| 2گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و برنامه ریزی راهبردی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | ||
| 3گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| نقش رهبری بر بهبود و رشد سواد مالی کارکنان انکارناپریر است به طوری که افراد دارای سواد مالی در محیط اقتصادی تاثیربسزایی در دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای مدیران فراهم می آورند از این رو هدف این پژوهش تعیین تاثیر سبک رهبری بر سواد مالی با توجه به نقش میانجی جو سازمانی و یادگیری در بین کارکنان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری می باشد. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و بر اساس گرداوری داده ها توصیفی- پیمایشی است،جامعه آماری کارکنان صندوق رفاه دانشجویان است که تعداد آنها در مجموع برابر250 عدد می باشد که از این تعداد 150پرسشنامه به عنوان نمونه تکمیل و با استفاده از نرم افزار pls ,spss مورد تحلیل قرار گرفته است.پایایی پرسشنامه رهبری با استفاده از آلفای کرونباخ 0.934 ، پرسشنامه جو سازمانی0.754 و پرسشنامه یادگیری 0.877تعیین گردید .نتایج نشان داد که سبک رهبری هم به صورت مستقیم و هم به واسطه یادگیری سازمانی و جو سازمانی ، تاثیر معناداری بر سواد مالی افراد دارد همچنین نتایج نشان داد جو سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر یادگیری سازمانی دارد. واژگان کلیدی : سبک رهبری ، سواد مالی ،دانش مالی، یادگیری و جو سازمانی | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژگان کلیدی : سبک رهبری؛ سواد مالی؛ دانش مالی؛ یادگیری و جو سازمانی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 428 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 285 |
||