تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,163 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,826 |
تاثیر آموزش محتوی درس زبان انگلیسی عمومی با استفاده از وبکوئست بر یادگیری و یادداری دانشجویان | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 10، 4 (پیاپی40)، تیر 1399، صفحه 5-23 اصل مقاله (1.1 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
وحید رضا میرزائیان1؛ سید حسن طالبی* 2؛ مریم رودباری3 | ||
1استادیار گروه آموزشی زبان انگلیسی، دانشگاه الزهرا،تهران،ایران | ||
2استادیار گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه مازندران ،بابلسر،ایران | ||
3هیات علمی گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، نکا ،ایران | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از وبکوئست بعنوان ابزاری فناورانه بر یاددگیری و یادداری مطالب درسی زبان انگلیسی عمومی در محیط دانشگاهی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی است. از کل جامعه آماری دانشجویان که تعداد 133 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی دانشگاه الزهرا در درس زبان عمومی بود با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، دو کلاس 25 نفره یکی به عنوان گروه کنترل و دیگری به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شد و میزان یادگیری و یادداری مطالب درسی با یک پیش آزمون و دو پس آزمون مورد بررسی قرار گرفت. گروه آزمایش با استفاده از یک وبکوئست مورد آموزش قرار گرفت و گروه کنترل به روش سنتی مطالب درس زبان عمومی را فرا گرفت. پس از دو ماه، آزمونی محقق ساخته جهت سنجش یادگیری و پس از یک ماه، همان آزمون مجدد بعنوان سنجش یادداری به دانشجویان داده شد. داده ها نشان داد بین نتایج هر دو آزمون یادگیری و یادداری دانشجویان در مقایسه با گروه سنتی تفاوت معنی داری وجود دارد و میتوان نتیجه گرفت استفاده از این فناوری در آموزش درس زبان عمومی موثر بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
زبان انگلیسی عمومی؛ وب کوئست؛ یادگیری؛ یادداری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 474 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 477 |