| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,578,773 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,276,047 |
ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی گیمیفیکیشن از دیدگاه معلمان با استفاده از مدل فعالیت مستدل( TRA) | ||
| فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
| مقاله 2، دوره 10، 4 (پیاپی40)، تیر 1399، صفحه 25-44 اصل مقاله (841.46 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| نرگس میرانی سرگزی1؛ مهتاب عسکری2؛ صادق ملک حسینی2؛ اسما یزدی* 3 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران | ||
| 2کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه اصفهان،اصفهان،ایران | ||
| 3کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر موفقیت پیادهسازی گیمیفیکیشن از دیدگاه معلمان با استفاده از مدل فعالیت مستدل(TRA)می باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی است و در زمره تحقیقات توصیفی-پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماریپژوهش را کلیه معلمان استان اصفهان به تعداد 18000نفر تشکیل میدهند. تعداد157 نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و با استفاده از جدول مورگان به عنوان نمونه تعیین شد. ابزار مورد استفاده در پژوهش، پرسشنامه ای محقق ساختهاست. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که از بین عوامل مؤثر به ترتیب عامل باورهای رفتاری استفاده از گیمیفیکیشن، ذهنیت نسبت به استفاده از گیمیفیکیشن و تمایل به استفاده از گیمیفیکشن بیشترین تأثیر را بر موفقیت پیاده سازی گیمیفیکیشن دارند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدل فعالیت مستدل؛ گیمیفیمیشن؛ بازی وار سازی؛ پیاده سازی گیمیفیکیشن؛ مدل TRA | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 652 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 523 |
||