| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,557,901 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,267,061 |
کاهش ضریب پسای خودرو پژو 405 با استفاده از گردابه ساز | ||
| مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
| مقاله 6، دوره 10، شماره 3 - شماره پیاپی 36، آذر 1398، صفحه 43-51 اصل مقاله (639.21 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
| نویسندگان | ||
| سید روح ا... قدسی1؛ حمیدرضا زمردی* 2؛ فرهاد امامعلی زاده2 | ||
| 1پژوهشگر ارشد، پژوهشکده سوخت، خودرو و محیط زیست، دانشگاه تهران | ||
| 2کارشناس ارشد هوافضا/آیرودینامیک | ||
| چکیده | ||
| چکیده جدایش جریان در قسمت انتهایی خودرو عامل اصلی ایجاد نیروی پسا در یک خودروست. استفاده از وسایلی مانند گردابهساز به منظور ایجاد جریان های گردابی و تغییر مومنتوم در لایة مرزی باعث به تاخیر انداختن جدایش جریان و در نتیجه کاهش پسا میگردد. با مقایسه اندازه ضریبپسای خودرو در حالت باگردابهساز و حالت بدون گردابهساز و سپس آنالیزکردن مکانیزم کاهشپسا، نتایج مورد نظر به-دست میآید. خودرو مورد آزمایش در این پژوهش، پژو 405 سدان بوده و تجزیه و تحلیل آیرودینامیکی و شبیه سازی آن نیز به وسیلة نرم افزارهای ICEM و FLUENT انجام شده است. استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی در تجزیه و تحلیل تائید خواهد کرد که استفاده از گردابهساز می تواند ضریب پسا و مصرف سوخت را کاهش دهد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آیرودینامیک؛ ضریب پسا؛ لایة مرزی؛ گردابه ساز؛ جدایش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 204 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 118 |
||