- ابراهیمی، مهران (1387). نشست شهر خلاق: مفاهیم، سیاستها، مطالعه موردی از شهرهای موفق و ناموفق، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران، فرهنگسرای نیاوران، تهران.
- خان سفید، مهدی (1391). مدیریت شهری و شهر خلاق، ویژه نامه منظر، شماره 19، تابستان، صص 95-92.
- رحیمی، محمد؛ مردعلی، محسن؛ داها، الهامغ و فلاح زاده، عبدالرسول (1392). شهر خلاق (مبانی نظری و شاخصها)، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران، نشریه دانش شهر، شماره 196، ص 1.
- سند چشم انداز توسعه گردشگری مصوب هیأت وزیران، (1384).
- قربانی، رسول، حسینآبادی، سعید، طورانی، علی (1392). شهرهای خلّاق، رویکردی فرهنگی در توسعه شهری، نشریه مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، دوره 3، شماره 11.
- کلانتری، بهرنگ؛ یاری قلی، وحید و رحمتی، اکبر (1391). فضای جمعی و شهر خلاق، ویژهنامه منظر، شماره 19، صص 79-49.
- لطفی، سهند. (1391). بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا: تأملی بر بنُ مایههای فرهنگی و کُنش بازآفرینی. نشریه هنرهای زیبا، شماره 45، 60-47.
- یوسفی،ر، پیلهور، ع، احمدی، م، هاشمی، ا. (1393). شهر خلاق الگویی برای توسعه پایدار شهری، چهارمین کنفرانس بینالمللی توسعه پایدار و عمران شهری مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان، اصفهان، ایران.
- Anderson, A. R., Wallace, C., & Townsend, L. (2016). Great expectations or small country living? Enabling small rural creative businesses with ICT. Sociologia Ruralis, 56(3), 450–468.
- Bowen, D. (2002). Research through participant observation in tourism: A creativesolution to the measurement of consumer satisfaction /dissatisfaction (CS/D) amongtourists, Journal of Travel Research, 41(1): 4-14.
- Bourdreau, A., Keil, R., & Young, D. (2009). Changing Toronto: Governing urban neoliberalism. Toronto, ON: University of Toronto Press.
- Comunian, R. (2011). Rethinking the creative city: the role of complexity, networks and interactions in the urban creative economy. Urban Studies, 48(6), 1157–1179.
- Chapple, K., Jackson, S., & Martin, A. J. (2010). Concentrating creativity: The planning of formal and informal arts districts. City, Culture and Society, 1(4), 225–234.
- Florida, R. L. (2002). The rise of the creative class: And how it's transforming work, leisure, community and everyday life. New York: Basic Books.
- Goldberg-Miller, S. B. D., & Heimlich, J. E. (2017). Creatives' expectations: The role of supercreatives in cultural district development. Cities, 62, 120–130.
- Horng, J.S., Tsai, C.Y. and Chung, Y.C. (2016b). Measuring practitioners’creativity in the Taiwanese tourism and hospitality industry, Thinking Skills and Creativity, No. 19: 269-278.
- Sleuwaegen, L. and Boiardi, P. (2014). Creativity and regional innovation: Evidence from EU regions, Research Policy, 43(9): 1508-1522.
- D, S., Miller, G., (2018). Creative city strategies on the municipal agenda in New York, City, Culture and Society, pp 1-12.
- Quan Li, Y., Hsing Liu, C., (2016). How to establish a creative atmosphere in tourism and hospitality education in the context of China, Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 18 (2016) 9–20.
- Kakiuchi, E., (2015). Culturally creative cities in Japan: Reality and prospects, City, Culture and Society, 1-8.
- Kastenholz, Elisabeth (2010). ‘Cultural proximity’ as a determinant of destination image. Journal of Vacation Marketing, 16(4), 313–322.
- Grodach, C., Currid-Halkett, E., Foster, N., & Murdoch, J. (2014). The location patterns of artistic clusters: A metro- and neighborhood-level analysis. Urban Studies, 51(13), 2822–2843.
- Kolar, T., & Zabkar, V. (2010). A consumer-based model of authenticity: An oxymoron or the foundation of cultural heritage marketing?Tourism Management, 31(5), 652–664.
- Landry, C. & Sterling, V. (2006).The Art of City- Making. London: Earth Scan.
- Redaelli, E. (2016). Creative placemaking and the NEA: Unpacking a multi-level governance. Policy Studies, 37(4), 387–402
-
- Marianov, V., & Eiselt, H. A. (2016). On agglomeration in competitive location models. Annals of Operations Research, 246, 31–55.
- Wyszomirski, M. J. (2008). Field building: The road to cultural policy studies in the United States. In J. M. Cherbo, R. A. Stewart, & M. J. Wyszomirski (Eds.). Understanding the arts and creative sector in the United States (pp. 39–58). Rutgers University Press.
- (2008). Creative Economy Report . UNCTAD.
|