تعداد نشریات | 341 |
تعداد شمارهها | 6,875 |
تعداد مقالات | 56,737 |
تعداد مشاهده مقاله | 47,796,861 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 37,038,383 |
ارائه مدل تعالی توسعه فرهنگی با تمرکز بر ایجاد طبقه خلاق از کودکان و نوجوانان | ||
فصلنامه علمی مطالعات میان فرهنگی | ||
دوره 14، شماره 40، پاییز 1398، صفحه 73-100 اصل مقاله (1.13 MB) | ||
نوع مقاله: علمی_ پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): DOR:20.1001.1.17358663.1398.14.40.3.5 | ||
نویسندگان | ||
سودابه ابراهیم زاده1؛ محسن قدمی ![]() | ||
1دانشجوی دکترا مدیریت امور فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2دانشیار مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3دانشیار مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این پژوهش ارائه مدل تعالی توسعه فرهنگی با تمرکز بر ایجاد طبقه خلاق از کودکان و نوجوانان میباشد. این پژوهش در زمره پژوهشهای ترکیبی و از نوع اکتشافی و به دو روش کیفی و کمی اجرا گردید.ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. به منظور بررسی مؤلفهها و شاخصهای پیشنهادی مدل اولیه از جامعه آماری شامل مدیران آموزشی، اعضای هیئت علمی یا مدرس دانشگاه استفاده شد که پس از انجام مراحل جمع آوری اطلاعات از این جامعه ،11پرسشنامه جمع آوری گردید. همچنین به منظور بررسی اعتبار مدل پیشنهادی تعالی توسعه فرهنگی با تمرکز بر ایجاد طبقه خلاق از کودکان و نوجوانان، از جامعه آماری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(با روش نمونه گیری چند مرحلهای و تصادفی ساده به تعداد 196 نفر)استفاده شد. تجزیه و تحلیل مشاهدات و اطلاعات جمع آوری شده پژوهش و بررسی تأثیر همزمان مقیاس های عمومی نیز با استفاده از نرم افزار تحلیل آماری Excel2013، SPSS21،Smart-PLS انجام شد. با توجه به نتایج دلفی فازی در مجموع از مؤلفه های هر دو بُعد توسعه فرهنگی(30مؤلفه) و طبقه خلاق از کودکان و نوجوانان(18مؤلفه)، 19 مؤلفه حذف و 29 مؤلفه نهایی باقی ماند که بر اساس نظر خبرگان از اهمیت بالاتری برخوردار بوده اند. | ||
کلیدواژهها | ||
توسعه فرهنگی؛ طبقه خلاق؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 53 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 40 |