تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,521 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,330 |
ارزیابی مقایسهای میزان تحلیل رفتگی تحصیلی دانش آموزان مدارس عادی و هوشمند شهرستان سنندج | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
دوره 9، شماره 2 - شماره پیاپی 34، شهریور 1397، صفحه 46-60 اصل مقاله (1021.85 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ابراهیم آریانی قیزقاپان* 1؛ بی بی عشرت زمانی2؛ هیرو سلیمانی3؛ ریحانه عباس پور4؛ بهزاد مرادی1 | ||
1دانشگاه محقق اردبیلی | ||
2دانشگاه اصفهان | ||
3روانشناسی /دانشگاه آزاد واحد مهاباد/مهاباد/ایران | ||
4دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی مقایسهای میزان تحلیل رفتگی تحصیلی دانش آموزان مدارس عادی و هوشمند شهرستان سنندج انجام گرفت. روش پژوهش از نظر هدف: کاربردی و از نظر تکنیک تحلیلی؛ توصیفی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دبیرستانهای عادی و هوشمند شهرستان سنندج در سال تحصیلی 96-95 بود. روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده بود و با توجه مدل کوکران تعداد 376 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه تحلیل رفتگی تحصیلی مسلش (1984) استفاده شد. در نهایت دادههای گردآوری شده در محیط نرم افزار 22Spss.v. وارد شد و با آزمون t دو گروهی مستقل تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد بین میزان تحلیل رفتگی تحصیلی دانش آموزان مدارس عادی و هوشمند تفاوت معنیدار وجود ندارد(05/0< p). همچنین بین میزان تحلیل رفتگی تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنیدار وجود دارد(05/0>P) و دانش آموزان پسر نسبت به دانش آموزان دختر تحلیل رفتگی تحصیلی بیشتری دارند. با توجه به یافتهی این تحقیق و با نظر به پیامدهای منفی تحلیل رفتگی تحصیلی، ضرورت دارد مسئولین مدارس در خصوص کاهش تحلیل رفتگی تحصیلی دانش آموزان اقدام جدی در دستور کار قرار دهند و در این راستا به تفاوتهای جنسیتی دانش آموزان توجه نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل رفتگی تحصیلی؛ دانش آموزان؛ مدارس عادی؛ مدارس هوشمند | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 266 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 153 |