تعداد نشریات | 343 |
تعداد شمارهها | 6,884 |
تعداد مقالات | 56,811 |
تعداد مشاهده مقاله | 47,853,903 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 37,077,822 |
تحلیل مناقشات موجود در اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش با رویکرد بازیگر محور | ||
فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اسفند 1399 | ||
نوع مقاله: علمی - پژوهشی (آمیخته) | ||
نویسندگان | ||
ازیتا اخلاقی ![]() ![]() | ||
1دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی ،دانشکده علوم انسانی ، واحد ساوه، دانشگاه ازاد اسلامی – ساوه،ایران | ||
2دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید رجایی ، تهران ، ایران ( استاد مدعو دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساوه )،نویسنده مسول | ||
3استادیار، دانشکده علوم انسانی ، دانشگاه شهید رجایی ، تهران ، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده سند تحول مهمترین برنامه اصلاحات اموزشی بوده که از سال 1390 مراحل اجرایی ان اغاز شده است . بر اساس براوردهای موجود این سند در مرحله پیاده سازی دچار تاخیر جدی شده و این امر نگرانی های جدی را در بین مدیران ارشد نظام اموزشی بوجود اورده است . با توجه به کثرت و اهمیت نهادهای درگیر در اجرای سند ، مساله اصلی تحقیق حاضر این است که مهمترین مناقشات موجود میان بازیگران مرتبط با اجرای سند کدام اند ؟ و نیز مسایل و موضوعات مورد تعارض کدام اند؟ نظریه اصلی این تحقیق "سیاستگذاری اموزشی تکثرگرا " بوده است . روش تحقیق ترکیبی از روشهای کمی و کیفی بوده و از روشهای گرداوری اطلاعات مختلف مانند فراتحلیل ، مصاحبه های عمیق خبرگی و سه پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است . ابزارهای تحلیل نرم افزار مکتور و تحلیل مناقشه بوده است . پس از شناسایی و اولویت بندی بازیگران اصلی ، یافته ها بر اساس مناقشات دوبدو میان بازیگران توصیف و موضوع تعارضات موجود بررسی شده است . نتایج نشان می دهد تعارضات متعددی میان بازیگران وجود دارد و بنابراین اطمینانی به اجرای سند در افق پیش رو وجود ندارد و لذا حرکت به سمت انسجام نهادی ضروریست . | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژه ها : سند تحول بنیادین اموزش وپروش؛ تحلیل مناقشه؛ تحلیل بازیگر محور | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 11 |