تعداد نشریات | 343 |
تعداد شمارهها | 6,970 |
تعداد مقالات | 57,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 48,950,668 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 37,797,566 |
بررسی نقش مهندسی سرمایه انسانی در نگرش های مثبت کاری و کیفیت آموزشی (جامعه آماری: معلمان دبستانهای دخترانه شهر رشت) | ||
مجله توانمندسازی سرمایه انسانی | ||
دوره 3، شماره 4 - شماره پیاپی 11، زمستان 1399، صفحه 321-330 اصل مقاله (425.19 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مسعود امامی نژاد ![]() | ||
1دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد آستارا، آستارا، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، آستارا، ایران | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش مهندسی سرمایه انسانی در نگرش های مثبت کاری و کیفیت آموزشی (جامعه آماری: معلمان دبستانهای دخترانه شهر رشت) صورت گرفته است. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل معلمان دبستانهای دخترانه شهر رشت از بهمن ماه سال 1398 تا تیر ماه سال 1399 بوده است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 234 نفر با استفاده از روش طبقهای تصادفی با تخصیص متناسب تعداد از میان جامعه مذکور بدست آمده است. ابزار گردآوری دادههای این تحقیق پرسشنامه استانداری بوده است که با اندکی تغییر در آن طبق نظر استاد را به اجرا در آمده است. برای تعیین روایی محتوایی پرسشنامه از نظرات صاحبنظران و خبرگان و برای تعیین پایایی ابزار، از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و مقدار آلفا برابر با 0/859 بدست آمده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردیده است. در بخش آمار توصیفی به خلاصه کردن دادهها و تهیه جدول و رسم نمودار اقدام شده و از شاخصهای مرکزی از قبیل میانگین، از شاخصهای پراکندگی نظیر انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی، پس از انجام آزمون نرمالیتی دادهها از آزمونهای T تک متغیره استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان داد که مهندسی سرمایه انسانی در نگرش های مثبت کاری و کارایی معلمان دبستانهای دخترانه شهر رشت نقش مثبت و معنیداری دارد، هشت فرضیه فرعی تحقیق نیز با انجام آزمون فوق مورد تأیید قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
مهندسی سرمایه انسانی؛ نگرش های مثبت کاری؛ کیفیت آموزشی؛ دبستانهای دخترانه شهر رشت | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 25 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 21 |