تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,316 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,935 |
تاثیر آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت ،خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان | ||
فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | ||
دوره 11، شماره 3 - شماره پیاپی 43، فروردین 1400، صفحه 27-45 اصل مقاله (766.72 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سیده مرضیه موسوی بیدله* 1؛ وحید فلاح2؛ صدرالدین ستاری3؛ عظیمه متکلم4؛ حسن اصلان زاده5 | ||
1دانش آموخته دکتری مدیریتآموزشی،واحداردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی،اردبیل،ایران | ||
2استادیار برنامه ریزی درسی، واحد ساری دانشگاه ازاد اسلامی، ساری، ایران | ||
3دانشیار مدیریت آموزشی،واحد اردبیل، دانشگاه ازاد اسلامی، اردبیل ، ایران | ||
4دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی،اردبیل،ایران | ||
5دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی،واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی،اردبیل،ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش بررسی تاثیر آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان در درس انگلیسی به روش شبه آزمایشی انجام شده است. جامعه شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد گرگان در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ به تعداد ۲۸۰۵ نفر بوده است و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد ۲۵ نفر در گروه کنترل و ۲۵ نفر در گروه آزمایش به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا از هر دو گروه آزمایش و کنترل پیش آزمون به عمل آمده و سپس متغیر آزمایشی برای گروه آزمایشی اجرا شد . سپس پس آزمون برای هر دو گروه به عمل آمد . گردآوری اطلاعات روش میدانی و کتابخانهای است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد . تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار spss21 استفاده شده . نتایج نشان داده است که آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت ،خود پنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در درس زبان تاثیر مثبت دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش به شیوه وب کوئست؛ انگیزه پیشرفت؛ خودپنداره؛ یادگیری خود تنظیمی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,367 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 640 |