تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,323 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,940 |
طراحی انگاره نظری برنامه درسی فعالیتهای فوق برنامه با رویکرد آموزش محیط زیست و اعتبار سنجی آن از دیدگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 10، شماره 4 - شماره پیاپی 40، اسفند 1398، صفحه 15-27 اصل مقاله (343.73 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سمیه اسدزاده1؛ مریم سیف نراقی* 2؛ عزت الله نادری2؛ قدسی احقر2 | ||
1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد علوم تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2استاد گروه علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش با هدف طراحی الگوی برنامه درسی فعالیت های فوق با رویکرد آموزش محیط زیست برای دانش آموزان دوره دوم و اعتبارسنجی آن از منظر متخصصان برنامه درسی و معلمان ذی ربط انجام شد. پژوهش کاربردی می باشد که با روش تحقیق زمینه ای انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه متخصصان برنامه درسی و معلمان شهرستان میاندواب(35 متخصص و445معلم) در سال تحصیلی 98-1397 بود که از این میان کلیه متخصصان برنامه درسی به شیوه تمام شماری و 210معلم به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای گزینش شده اند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن طبق نظر متخصصان برنامه درسی و معلمان تایید شد و پایایی آن پس از اجرای مقدماتی از طریق محاسبه ضریب آلفای کرانباخ 91/0به دست آمد. داده های به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی(آزمون خی دو) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از آن است که الگوی پیشنهادی برای برنامه درسی فعالیت های فوق برنامه جهت آموزش محیط زیست مطلوب بوده است. همچنین بین دیدگاه این دو گروه در مورد میزان مطلوب بودن الگوی پیشنهادی تفاوت معنا داری گزارش نشده است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش محیط زیست؛ برنامه درسی؛ فعالیت های فوق برنامه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 288 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 46 |