تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,443,748 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,462,262 |
بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر خودکارآمدی فردی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان با رویکرد جیگ ساو | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 11، شماره 4 - شماره پیاپی 44، اسفند 1399، صفحه 55-68 اصل مقاله (311.07 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی خالق خواه1؛ نسرین عروجی2؛ حبیبه نجفی* 3 | ||
1دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
2کارشناسی ارشد، گروه روان شناسی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران | ||
3دانش آموخته دکتری گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی فردی دانشآموزان با رویکرد جیگ ساو بود. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی به صورت دو گروه کنترل و گواه (پیش آزمون- پس آزمون) می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه دهم متوسطه روستای عنبران در سال تحصیلی 1395 با حجم 547 نفر بود که حجم نمونه به وسیله جدول کرجسی – مورگان به تعدا 62 نفر برآورد شد که از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر (1981) و خودکارآمدی فردی شرر (2003) می باشد. داده ها به کمک نرم افزار spss18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج یافته ها نشان داد که بین انگیزش تحصیلی (05/0>p ; 371/950F=) و خود کارآمدی فردی (05/0>p ; 436/1374F=) دانش آموزان در گروه آزمایش تفاوت معناداری وجود دارد. روش یادگیری مشارکتی بر افزایش انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی فردی دانش آموزان مؤثر است. | ||
کلیدواژهها | ||
انگیزش تحصیلی؛ خودکارآمدی فردی؛ یادگیری مشارکتی؛ جیگ ساو | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 805 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 47 |