- اﺣﺴﺎﻧﯽ، ﻣﺤﻤﺪ؛ ﻫﻨﺮور، اﻓﺸﺎر؛ اﻓﺘﺨﺎری، رﮐﻦ اﻟﺪﯾﻦ؛ ﻫﻨـﺮی، ﺣﺒﯿـﺐ؛ ﺟـﺮدن، ﻓﯿﻮﻧـﺎ، (1389)، «ﺗﻌﯿـﯿﻦ ﻋﻮاﻣـﻞ ﻣﻬـﻢ در ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎی ﮔﺮدﺷﮕﺮی ورزش در ﮐﺸﻮر »، ﻧﺸﺮﯾﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ورزﺷﯽ(حرکت)، شماره 4.
- پارسی پور، سولماز، (1383) ؛ ازاریابی ورزشی و دیدگاه استراتژیک ، فصلنامه علم و ورزش، شماره 4.
- زینالی، میثم (۱۳۹۴). بررسی تأثیر مؤلفههای آمیخته بازاریابی بر عملکرد صنعت گردشگری، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه گیلان.
- شفقی، علی (۱۳۹۵). نقش عناصر آمیخته بازاریابی در ارتقای جایگاه صنعت گردشگری استان گیلان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه گیلان.
- ﺻﺮدی ﻣﺎﻫﮑﺎن، ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ، (1380) ، ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ در ﺻـﻨﻌﺖ ﺟﻬـﺎﻧﮕﺮدی ﺷﻬﺮﺳـﺘﺎن ﻣﻘـﺪس ﻣﺸـﻬﺪ .ﭘﺎﯾـﺎن ﻧﺎﻣـﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺪرس.
- عباسی، اعظم و محمدرضا معین فر (۱۳۸۹). بررسی آمیختههای بازاریابی در صنعت گردشگری ورزشی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم سبزوار
- کوزه چیان،هاشم؛ خطیب زاده، مهدی؛ هنرور، افشار،(1390). نقش ابعاد کیفیت خدماتی گردشگری در رضا یتمندی گردشگران ورزشی ، نشریه پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی ،سال اول ، شماره 2، صص19-43.
- مرادی، عرفان؛ الهی، علیرضا و صفاری، مرجان (1397) ، مطالعه تعیین روابط علی انگیزهها و رضایت گردشگران رویداد ورزشی: نقش میانجی درگیری ذهنی ، مطالعات مدیریت گردشگری ،159-120 .
- همافر، هنری، حیدری، امامی(1390) ،" نقش جهانگردی ورزشی در اشتغال، درآمد و توسعه اقتصادی" مجله مدیریت مهمان نوازی و گردشگری،2(3)، صص 34-37 .
- Atilgan, e., akinci, s., & aksoy, s., (2003), mapping service quality in the tourism .industry. Managing service quality, 13(5), pp.412-422.
- Chang, Seohee (2009). “Relation between active leisure and active vacations”. Ph.D. Thesis, university of Florida.P: 1.
- chen, c. M., lee, h. T., chen, s. H., huang, t. H. (2011), “tourist behavioral intention to service quality and customer satisfaction in kinmen national park, Taiwan”, international journal of tourism research, 13, 416-432..
- Dwi Suhartanto , Anthony Brien , Ina Primiana (2020). Tourism loyalty in creative tourism: the role of experience quality, value, satisfaction and motivation, Curren lssues in tourism 23(7), 867-879..
- Tseng C. J. (2006), Research on consumers' motivation, satisfaction and constraints in dance in Taipei City. Master's thesis, Taipei Municipal University of Education, Taipei City.
- Faullant, R. and et al (2008). “The impact of satisfaction and image on loyalty. The case of alpine ski resorts”. Journal of managing service quality, Vol. 18, No. 2.PP:163-178.
- Huang CH. (2005), Study on Visitors’ Recreated Motivation and Satisfaction at the Reservoir Scenic Area-A Case Study of the Wu-San-To Reservoir Scenic Area. Leader University Leisure Management Department Master’s Thesis. P: 1.
- Lee, j. H., Kim, h. D., koi, y. J., sagas, m. (2011), The influence of service quality on satisfaction and intention: a gender segmentation strategy, sport management review 14, 54-63.
- Kotler, p, (1991).Marketing Management: Analysis, planning ,and control .Englewood cliffs, Nj; prentice-Hall.Pp.1618.
- Kuo, H. L. (2006). “A study of participants' motivation, anticipation and satisfaction on scuba diving of sport tourism”. Master's thesis, National Taiwan college of physical education. Taichung city.P: 1.
- Kamau, F., Waweru, F. K., Lewa, P., & Misiko, A. J. (2015). The effects of the marketing mix on choice of tourist accommodation by domestic tourists in Kenya.
- kouthoris, c., konstantinos, a. (2005). Can service quality predict customer satisfaction and behavioral intention in the sport tourism industry? , an application of the servqual model in an outdoors setting, journal of sport tourism 10 (2), 101- 111.
- Shonk, d. J. (2006). Perceptions of service quality, satisfaction and the intent to return among tourists attending a sporting event. Doctoral dissertation, the ohio university, us.
- Wei – Ku Yeh (2008), “The investigation of tourists' motivation satisfaction and constraint
- factors on snorkeling holiday of marine leisure and tourism at renting in Taiwan”. Ph.D. Thesis, U. S. sports academy, daphne, Alabama.PP:5-10.
- Weed, M. (2006). “Understanding sports tourism participation. Complexities and diversity”. Journal of sport and tourism. 11 (3), PP:195-99.
- Zeithaml v a, berry. )1988( , Servqual: a multi-item scale for measuring consumer perception of the service quality. Journal of retailing. 64(1): 12 -40.
- Zabkar vesna, makeover brencic maja, dmitrovic tanja. (2010), Modelling perceived quality, visitor satisfaction and behavioral intentions at the destination level. Journal of tourism management, 31: 537–546.
- Wei, Y. L. (2007). “The sports tourism industry development and trend analysis”. Retrieved from: http://www.taipeitradeshows.com.tw/leisuretaiwan.
- World Tourism organization (2008). “World tourism exceeds expectations in 2007”. Arrivals grow from 800 million to 900 million in two years.Retrieved from http://www.unwto.org/media/news/en/press_det.php?id=1665.
|