- احمدی، مهدی، محمدی، غلامرضا (۱۳۹۳). شناسایی، اولویتبندی و تعیین عوامل موثر بر انگیزهها و نیازهای گردشگری دفاع مقدس، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال ۱۷، شماره ۶۵، صص ۱۴۰-۱۱۵.
- اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، (۱۳۹۷)، موزهها و اموال فرهنگی تاریخی.
- تقدیسی، احمد، کریمیان، تقی، حاجیلو، مهدی، رحمانی سریاست، مجید (۱۳۹۴)، گردشگری دفاع مقدس و بررسی گرایش گردشگران ورودی به مناطق جنگی (مورد مطالعاتی: خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه)، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال ۱۸، شماره ۶۸، صص ۱۶۲-۱۳۵.
- حسنپور، محمود (۱۳۹۲). نگاهی به جایگاه صنعت گردشگری در ساختار نظام اداری ایران و مقایسه آن با برخی از کشورهای پیشرو، مجله اتاق بازگانی، سال۸۵، شماره ۸۰، صص ۵۷-۵۳.
- حمیدی، الهه (۱۳۹۳). بررسی نقش رسانهها در توسعه گردشگری ورزشی، اولین کنگره تخصصی مدیریت شهری و شوراهای شهر.
- زنگنه، مهدی (۱۳۹۵). ارزیابی و تحلیل شاخصهای توسعه انسانی در مناطق شهری کشور، جغرافیا و توسعه فضای شهری، دوره۶، شماره ۱، صص ۱۶۰-۱۴۹.
- زاهدی، محمد؛ حاجیها، بهاره و مریم خیامباشی (۱۳۸۷)، موزه، موزهداری و موزهها، چاپ دوم، اصفهان، انتشارات چهار باغ.
- سبکبار، حسنعلی، باغیانی، حمیدرضا، نورانی، حمیده (۱۳۹۰). نقش گردشگری جنگ در ارتقای کیفیت زندگی ساکنان شهری مناطق جنگی استان خوزستان با استفاده از روش TOPSIS، برنامه ریزی فضایی، دوره۱، شماره۲، صص ۹۴-۸۳.
- ضرغام بروجنی، حمید، سهرابی، مهدیه (۱۳۹۲). گونه شناسی بازدیدکنندگان مناطق جنگی ایران و نقش آن در انتقال فرهنگ پایداری دفاع مقدس، جامعه پژوهی فرهنگی، سال۴، شماره ۲، صص ۱۰۱-۷۵.
- غفاری، غلامرضا، تقی زادگان، مریم (۱۳۹۴). مشارکت و فعالیت در شبکههای مجازی گردشگری و سرمایه ی اجتماعی مجازی در ایران، مجله برنامه ریزی و گردشگری توسعه، دوره۴، شماره ۱۴، صص ۹۰-۶۷.
- قائدعلی، حمیدرضا، لطیفی، میثم (۱۳۹۳). الگوی پارادایمی الگوهای راهیان نور، دو فصلنامه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی،سال۳، شماره ۱۰، صص 28-1.
- کوزهگر کالجی، لطفعلی، آقایی، پرویز، محمدی، حیدر (1396). تأثیر ارزش ویژه برند گردشگریبر وفاداری گردشگران موزه مورد مطالعه: موزه ملی ایران، فصلنامه گردشگری و توسعه، سال 6، شماره 11، 190-207.
- محمدی، سعدی (۱۳۹۷). شناسایی و تحلیل عوامل مؤثربر گسترش گردشگری جنگ در استان کردستان، فصلنامه علمی پژوهشی اطلاعات جغرافیایی، دوره ۲۷، شماره ۱۰۷، صص ۶۶-۴۹.
- نادری گرزالدینی، مرجانه (۱۳۹۷). نقش آیینهای محلی در جذب توریسم و توسعة گردشگری (مطالعه موردی: آیین نوروزخوانی در مازندران)، فصلنامه علمی تخصصی پژوهشهای گردشگری و توسعه پایدار، سال۱، شماره۱، ۴۳-۳۵.
- وثوقی، لیلا، رجبی مقدم، نیلوفر (۱۳۹۷). عوامل انگیزشی در گردشگری جنگ مورد مطالعه: موزه جنگ خرمشهر، دو فصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری، سال۶، شماره ۱۱، صص ۲۶-۱.
- یوسف نژاد، قادر، حاجی میرزایی، هومن (۱۳۹۷). واکاوی رویکرد به توسعه مناطق مرزی در برنامههای پنچ ساله توسعه، همایش ملی جامعه شناسی مرز: سیاستهای توسعه و حیات اجتماعی مرزنشینان، دانشگاه کردستان، ایران.
- Bassey B. (2015), Transforming the Nigeria tourism industry through tourism entrepreneurial development, African Journal of Business Management, Vol .9 (15), pp. 569 – 580.
- Guðbrandur (2004). Museums and tourism: Stakeholders, resource and sustainable development, Master’s Dissertation, Göteborg University
- Bigley, J. D., Lee, C., Chon, J., & Yoon, Y. (2010). Motivations for War-related Tourism : A Case of DMZ Visitors in Korea, Tourism Geographies, 12(3), 371–394.
- Fernando, S. (2017). Managing the Post-War Tourism Development in Sri Lanka, International Journal of Business and Social Scie, 7(11), 90–100.
- Koper, M. (2015). Dark tourism post-wwi Destinations of Human Tragediesand Opportunities for Tourism Development, Proceedings of the International Workshop, Published by University of Primorska Press.
- Ladki, S. M., & Dah, A. (2016). Challenges Facing Post-War Tourism Development Challenges Facing Post-War Tourism Development : The Case of Lebanon, Leisure & Tourism Management, 1(2), 35-43.
- Minić, N. (2012), development of „dark tourism in the contemporary society, Journal of the Geographical Institute Jovan,62(3):81-103 ·
- Molokacova, L. (2011), new phenomenon - Dark tourism, Acta Geoturistica, vol 2, number 1, 1-7.
- Perera, K. (2012), the Role of Museums in Cultural and Heritage Tourism for Sustainable Economy in Developing Countries, International Conference on Asian Art, Culture and Heritage.
- Ritchie, J. B., & Crouch, G. I. (2003). The competitive destination: A sustainable tourism perspective. Cabi.
- Runyard, Sue and Ylva, French: (1999). Marketing and Public Relation Hanndbook. For Museums, Galleries & Heretage Attractions, London.
- Sharpley, R. & Stone, P. (2008). Consuming Dark Tourism: A Thanatological perspective, Annals of tourism Research, Vol. 35, pp. 574-595
- Yuill, S. M. (2003). Dark Tourism: Understanding Visitor Motivation at Sites of Death and Disaster, Texas: A & M University
|