تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,206 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,877 |
تأثیر ویژگیهای کارآفرینانه مدیران بر رفتار نوآورانه از طریق ارزیابی عملکرد خدمات پستی (مورد مطالعه: منطقه 13 پستی تهران) | ||
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی | ||
دوره 10، شماره 4 - شماره پیاپی 40، خرداد 1400، صفحه 225-240 اصل مقاله (776.53 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هدی گل زاده* 1؛ حسن الوداری2 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب، تهران، ایران | ||
2دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
زمینه: ارزیابی عملکرد خدمات، مزایایی برای سازمانها بهدنبال دارد که برخورداری از آن از طریق مدیریت مطلوب به منظور ایجاد شرایط مناسب جهت حمایت و رشد تلاشهای معطوف به توسعه نوآورانه در سرویسهای پستی کشور فراهم میشود. هدف: هدف اصلی پژوهش، تأثیر ویژگیهای کارآفرینانه مدیران بر رفتار نوآورانه از طریق ارزیابی عملکرد خدمات پستی است. روش: روش پژوهش از نظر نوع داده ترکیبی و به لحاظ هدف، از نوع کاربردی است. به لحاظ شیوه گردآوری دادهها، توصیفی و در بخش کمی به صورت پیمایشی با جامعه کلیه مشتریان شرکت پست که در شش ماهه اول سال 1398 به باجههای پستی در منطقه 13 تهران مراجعه کرده بودند و نمونهگیری تصادفی (285 نفر) انجام شد. ابزار پژوهش در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی و ضریب آلف آن مناسبا بررسی شد. تحلیل دادهها با آمار توصیفی و استنباطی شامل تحلیل عاملی و معادلات ساختاری انجام ضورت پذیرفت. یافتهها: یافتهها نشان داد بعد دقت و تنوع در بین سایر ابعاد از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و موجب بهبود عملکرد خدمات پستی منطقه 13 تهران میشود. نتیجهگیری: نتایج ضمن ارائه الگویی که پیامد آن ایجاد شرایط مناسب جهت حمایت و رشد تلاشهای معطوف به توسعه سرویسهای پستی کشور با بهرهمندی از ارزیابی عملکرد خدمات است بیان نمود که نگرش مدیران برای ابعاد سرعت، سهولت و رضایت مشتریان از حساسیت کمتری برخوردار بوده که ضرورت توجه به آن در ارائه خدمات به جهت توسعه سرویسهای پستی در سازمان را برجسته مینماید. | ||
کلیدواژهها | ||
سرعت؛ دقت؛ تنوع؛ ارزیابی عملکرد؛ خدمات پستی | ||
مراجع | ||
خوش اخلاق، علی؛ شفیع زاده، حمید(1398)، بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و خلاقیت با یادگیری خودتنظیمی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(2). 65-90. دلاور، علی و ترابی، محمدحسن. (1393). بررسی راههای ارتقاء بهره وری خدمات پستی با اتکاء به سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اجرای سیاست خصوصی سازی، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی ، 6(22)، 67-92. دلاور، على.(1373). روشهاى تحقیق در روان شناسى و علوم تربیتى. چاپ پنجم، تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور. سپهوند، رضا؛ عارف نژاد، محسن؛ فتحی چگنی، فریبرز؛ سپهوند، مهدیه(1399)، "نقش میانجی سکوت سازمانی در رابطه بین طرد شدگی در محل کار و خلاقیت کارکنان (مورد مطالعه: کاکنان دانشگاه لرستان)"، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 10(2). 209 - 240 . شکوهی امیرآبادی، لیلا؛ دلاور، علی؛ عباسی سروک، لطف الله؛ کوشکی، شیرین(1397). " تحلیل محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس خلاقیت و شادکامی". ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 8 (3) ، 165-192. شیری، اردشیر، دهقانی سلطانی، مهدی، نثاری، طاهره، فارسی زاده، حسین. (1395). نقش اعتماد به نوآوری در ارتباط "تناسب فرد با شغل و سازمان" با "رفتار کاری نوآورانه" در شرکتهای دانش بنیان (مورد مطالعه: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 4(1)، 43-76. doi: 10.22104/jtdm.2017.475 کوثری، رضا؛ نیکنامی، مصطفی؛ دلاور، علی؛ آراسته، حمیدرضا؛ قورچیان، نادقلی(1393). ارائه الگوی توسعه خلاقیت و نوآوری های علمی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بر اساس عوامل فردی، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 4(3) .159-189. ناظمی، فاطمه. مجید، صفارینیا. (1394). بررسی ارتباط سبکهای تصمیمگیری و ادراک ریسک با رفتارهای کارآفرینانه در بین مدیران فرهنگی. فصلنامه علمی- پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4(4)، 89-117. یادگاری، رضا، عباسی، ابراهیم، اشرفی، مجید، آزما، فریدون. (1398). تأثیر ویژگیهای کارآفرینانه مدیران بر رفتار نوآورانه از طریق بررسی تفکر انتقادی در شرکتهای دانش بنیان (مورد مطالعه: مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 9(2), 53-76. Anderson, N., Potočnik, K., & Zhou, J. (2014). Innovation and creativity in organizations: a state-ofthe-science review, prospective commentary, and guiding framework, Journal of Management, 40 (5), 1297-1333.
Armstrang, M. (2008), Management Strategic Human Resource: 4thEdition. London, 18.
Artz, K.W., Norman, P. M., Hatfield, D. E., & Cardinal, L. B. (2010). A longitudinal study of the impact of R&D, patents, and product innovation on firm performance, Journal of Product Innovation Management, 27 (5), 725-740.
Caballero, S., Fuchs, R. M., & Priale, M. A. (2013). The influence of personality traits on social enterprise start-up: the case of Peruvian social entrepreneurs. EMES-SOCENT Conference Selected.
Chaubey, A., Kumar Sahoo, Ch., & Khatri, N. (2019). Relationship of transformational leadership with employee creativity and organizational innovation: A study of mediating and moderating influences, Journal of Strategy and Management, Emerald Publishing Limited 1755-425X, DOI 10.1108/JSMA-07-2018-0075.
Gyuracz-Nemeth, P., Horn, N. & Friedrich, N. (2016). Analyzing Hotel Innovation Behavior in the Balaton Region of Hungary to Identify Best Practices. Naše gospodarstvo/Our economy, 62, 52-60. Laurischkat, K. & Viertelhausen, A. (2017). Business Model Gaming: A Game-Based Methodology for E-Mobility Business Model Innovation. Procedia CIRP, 64, 115-120. Lin, L. (2013). The impact of service innovation on firm performance. The Service Industries Journal, 33(15-16), 1599-1632.
Peters. B. (2008). Innovation and firm performance: An empirical investigation for German firms, Springer Science & Business Media. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 177 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 132 |