تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,233 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,891 |
رابطه مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی در مدیران مدارس | ||
فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
دوره 1، شماره 1، خرداد 1400 اصل مقاله (980.22 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2021.682795 | ||
نویسنده | ||
مریم تقوایی یزدی* | ||
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی در مدیران مدارس دخترانه دوره متوسطه شهر ساری بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل200 نفر معلمان مدارس دولتی دخترانه دوره متوسطه شهر ساری بوده است که از طریق جدول کرجسی و مورگان 132 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند و از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. از پرسشنامهی استاندارد استفاده شده است. روایی آن به وسیله کارشناسان و پایایی آن با آلفای کرونباخ تعالی سازمانی 79%، نوآوری سازمانی80%، مدیریت دانش 77% تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها از جداول و درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، نمودارها و برای تجزیه و تحلیل استنباطی دادهها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که مؤلفههای مدیریت دانش بر تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی تاثیرگذار است و با افزایش مدیریت دانش میزان تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی، افزایش مییابد و ارتباط معناداری بین مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی معلمان مدارس وجود دارد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین رابطه مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی در مدیران مدارس ساری رابطه معناداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ تعالی سازمانی؛ نوآوری سازمانی و مدیران مدارس | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 793 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,174 |