| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,573,905 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,273,796 |
رابطه مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی در مدیران مدارس | ||
| فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
| دوره 1، شماره 1، خرداد 1400 اصل مقاله (980.22 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2021.682795 | ||
| نویسنده | ||
| مریم تقوایی یزدی* | ||
| گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی در مدیران مدارس دخترانه دوره متوسطه شهر ساری بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری شامل200 نفر معلمان مدارس دولتی دخترانه دوره متوسطه شهر ساری بوده است که از طریق جدول کرجسی و مورگان 132 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند و از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. از پرسشنامهی استاندارد استفاده شده است. روایی آن به وسیله کارشناسان و پایایی آن با آلفای کرونباخ تعالی سازمانی 79%، نوآوری سازمانی80%، مدیریت دانش 77% تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها از جداول و درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، نمودارها و برای تجزیه و تحلیل استنباطی دادهها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد که مؤلفههای مدیریت دانش بر تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی تاثیرگذار است و با افزایش مدیریت دانش میزان تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی، افزایش مییابد و ارتباط معناداری بین مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی معلمان مدارس وجود دارد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین رابطه مدیریت دانش با تعالی سازمانی و نوآوری سازمانی در مدیران مدارس ساری رابطه معناداری وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدیریت دانش؛ تعالی سازمانی؛ نوآوری سازمانی و مدیران مدارس | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 824 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,203 |
||