تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,553,371 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,726,830 |
اعتبارسنجی ارائه الگوی مفهومی تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان | ||
فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
دوره 1، شماره 1، خرداد 1400 اصل مقاله (1.74 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2021.682797 | ||
نویسندگان | ||
احمد محمدپور1؛ حیدر تورانی* 2؛ بیژن عبداللهی3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی و مدیریت، دانشگاه آزاداسلامی، واحد تهران غرب، تهران، ایران. | ||
2استاد مدیریت آموزشی، گروه مطالعات برنامه درسی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، تهران، ایران. | ||
3دانشیار مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف اعتبارسنجی الگوی مفهومی تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان به اجرا در آمد. برای تحقق هدف فوق، از روش پژوهش توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه اعضاء هیئت علمی و غیرهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان که تعداد 384 نفر از آنها به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن از طریق ضریب CVR برابر با 84.09 درصد و پایایی آن براساس آلفای کرونباخ برابر با 0.89 برآورد شد. برای تحلیل داده های پژوهش در بخش توصیف آماری از میانگین، انحراف استاندارد، چولگی و کشیدگی و در بخش استنباط آماری از تحلیل عاملی تأییدی نوع دوم و با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شد. براساس نتایج این پژوهش الگوی تربیت دانشجومعلم کارآفرین تمامی گویهها سازههای خود را تبیین میکند، الگو از برازش مناسبی برخوردار است و تمامی روابط آن براساس تحلیل عاملی مرتبه دوم معنیدار هستند. بنابراین الگوی تربیت دانشجومعلم کارآفرین از اعتبار لازم برخوردار است. | ||
کلیدواژهها | ||
اعتبارسنجی؛ کارآفرینی؛ الگو؛ دانشجو معلم؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 287 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 943 |