| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,569,414 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,271,721 |
بررسی و ارائه راهکارهای بهره گیری مطلوب از فناوریهای جدید در دوره ابتدایی | ||
| دو فصلنامه مدیریت زنجیره ارزش | ||
| دوره 4، شماره 9، شهریور 1398، صفحه 43-58 اصل مقاله (890.62 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| یگانه چاربند* 1؛ سارا مهرابی2؛ صبا پیرپاره2 | ||
| 1باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران. | ||
| 2پژوهش سرای دانشآموزی حاج محمد طلائی ، سلماس، ایران | ||
| چکیده | ||
| تکنولوژیهای نوین در برنامههای نظام آموزشوپرورش اهمیت زیادی دارد که میتواند تحول کیفی اهداف، برنامهها، روشها، شیوهها و درنتیجه اثربخشی آموزشوپرورش را به دنبال داشته باشد. هدف کلی پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکارهای بهرهگیری مطلوب از فناوریهای جدید در دوره ابتدایی است. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران، معلمان مدارس ابتدایی و دانش آموزان پایه ششم مدارس شهرستان سلماس تشکیل میدهد. بدین منظور نمونهای شامل (70) مدیر، معلم و (300) دانشآموز به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه مجزا که یکی از آنها برای مدیران و معلمان و یکی دیگر برای دانش آموزان استفاده شد. روایی پرسشنامهها براساس نظر متخصصان تائید گردید. پرسشنامهها وضعیت استفاده از فناوریهای نوین آموزشی، میزان آشنایی با رایانه و موانع استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی را مورد آزمون قراردادند. دادهها با استفاده از شاخصهای توصیفی و آزمون تحلیل عاملی، فریدمن و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان برخورداری و استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی در مدیران در حد مطلوب ولی در دانش آموزان و معلمان در حد متوسط و رو به پایین میباشد اما از انگیزه و علاقه بالایی برای استفاده از فناوریهای نوین برخوردار بودند. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مهمترین مانع استفاده از فناوریهای نوین آموزشی از دیدگاه معلمان، مدیران و دانش آموزان، آموزشهای ناکافی جهت استفاده از وسایل کمکآموزشی و اینترنت است و در رتبههای بعدی به ترتیب موانع اقتصادی، فرهنگی و زیر ساختاری قرار دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فناوریهای نوین آموزشی؛ موانع استفاده از فناوریها؛ پیشرفت تحصیلی؛ خلاقیت | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 158 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 83 |
||