تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,283 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,916 |
ارایه مدل شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور | ||
فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
دوره 1، شماره 2، مرداد 1400 اصل مقاله (921.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2021.683875 | ||
نویسندگان | ||
مجتبی معظمی* 1؛ نورالدین کاظمی2؛ اسماعیل کاووسی3؛ نازنین بنی اسدی4 | ||
1استادیار گروه مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران | ||
3استاد گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران | ||
4استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش ، تلفیقی از نوع روش های کیفی و کمی می باشد. در مرحله اول از روش کیفی تحلیل محتوا (قیاسی) جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شده است، جامعه آماری در این مرحله حدوداً 80 منبع در حوزه شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه می باشد که به صورت هدفمندانتخاب شده است. در این تحقیق تعداد 28 نفر از خبرگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های تهران (تمام وقت و حق التدریس) در رشته های مدیریت آموزشی و آموزش عالی به عنوان نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری هدفدار از نوع گلوله برفی جهت تعیین روایی مرحله کیفی در نظر گرفته شدند. در پایان مرحله اول مدل کیفی شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور در نه بعد شایستگیهای دانش تخصصی ، شایستگیهای تدریس ، شایستگیهای تواناییهای حرفهای ، شایستگیهای مهارتهای حرفهای ، شایستگیهای نگرش حرفهای ، شایستگیهای اجتماعی ، شایستگیهای فرهنگی ، شایستگیهای دانش سازمانی و شایستگیهای ارتباطی ارائه شد. در مرحله دوم تحقیق، جامعه آماری اعضای هیئت علمی رشته های مدیریت آموزشی و آموزش عالی و دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی کشور می باشند، که حدودا 3400 نفر می باشند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر برآورد شد و پس از گردآوری دادهها، تجزیه و تحلیل آماری داده های پژوهش در دو سطح توصیفی با استفاده از شاخص های آماری(نظیر فراوانی، درصد و میانگین) و سطح استنباطی تحلیل عاملی تاٌییدی، با استفاده از Spss 22 وLisrel8.54 و Excel صورت گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
شایستگیهای حرفهای؛ شایستگیهای وظیفهای؛ شایستگیهای فرا وظیفهای؛ دانشگاه علمی کاربردی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 413 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 410 |