تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,521 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,327 |
الگوسازی روابط ساختاری بایستههای راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران | ||
فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
دوره 1، شماره 1، خرداد 1400 اصل مقاله (1.25 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2021.683879 | ||
نویسندگان | ||
احمد ولی پور* 1؛ علی خلخالی2؛ محمود حقانی3 | ||
1دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2دانشیار گروه مدیریت آموزشی،واحد تنکابن،دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن، ایران | ||
3استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف الگوسازی روابط ساختاری بایستههای راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران انجام شد. رویکرد این پژوهش کمی، از نوع پیمایشی توصیفی بوده است. در این پژوهش پس از دست یابی به شاخص های راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ، با استناد به پژوهش قبلی نگارندگان مقاله و با بهره گیری از نظرات 16 تن از مدیران، کارشناسان حوزه منابع انسانی بانک کشاورزی و متخصصان دانشگاهی ، که به طور هدفمند برای مشارکت در این پژوهش دعوت به همکاری شدند، از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری برای رتبه بندی و ارزیابی شاخص ها استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه ساخت یافته بوده است. نتایج ISM بیانگر آن بود که معیار های سنجش اثر بخش و حرفه ای سازی نقش معیارهای پیشران در مدل کلی را ایفاء می کنند. معیار های توانمندساز در سطح میانی « کاربست عوامل برون سازمانی در طراحی واحد آموزشی، تناسب دوره ها بانقش عامل فردی، بازمطالعه مبانی آموزش منابع انسانی، الگوپذیری از استانداردهای آموزشی جهانی و تدوین محتوای منعطف و پویا » هستند و معیار های نتیجه ای « تحقق مهارت های مورد انتظار، توجه به عوامل زمینه ای در طراحی واحد آموزشی و نیازسنجی حرفهای » می باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
بایسته های راهبردی؛ مدیریت آموزش؛ بانک کشاورزی؛ آموزش کارکنان؛ الگوسازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 147 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 131 |