- ابراهیمی، ایران (1392 الف)، تهیه و برازش مدلی برای بررسی حساسیّت اخلاقی و رابطة آن با تدریس مراقبتی معلمان شهر کامیاران، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان.
- ابراهیمی، نبیالله (1392 ب)، «عدالت، گفتوگو و امنیت بینالمللی»، فصلنامة مطالعات روابط بینالمللی، شمارة 60، 159‑180.
- اکبرزاده، فاطمه؛ هاشمیانفر، سیّد علی (1398)، «از اخلاق متعارف تا اخلاق فراعرفی؛ تجربة تعهد گونهشناسی در ازدواج سفید»، جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 6 (14)، 177‑205.
- الوانی، سیّد مهدی؛ حسنپور، اکبر؛ داوری، علی (1389)، «تحلیل اخلاق سازمانی کارکنان با استفاده از الگوی دایرة اخلاق»، فصلنامة اخلاق در علوم و فناوری، سال 5، شمارههای 3 و 4، 25‑34.
- ایزدی، احمد؛ ایمانی، الهام؛ خادمی، زهرا؛ اسدی نوقابی، فریبا؛ حاجیزاده، نینا؛ نقیزاده، فاطمه (1392)، «همبستگی حساسیت اخلاقی پرستاران با رفتار مراقبتی آنها»، مجلة ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دورة 6، شمارة 2، 43‑56.
- ایمانپور، محمدتقی و همکاران (1389)، «سرکوبگر بدعت و نماد عدالت (انوشیروان در تاریخنگاری اسلامی)»، فصلنامة مطالعات تاریخ اسلام، شمارة 6، 7‑28.
- ایمانیفر، حمیدرضا؛ فاطمی، جمیله؛ امینی، فاطمه (1391)، «بخشش از دیدگاه روانشناسی و قرآن کریم»، انسانپژوهی دینی، سال 9، شمارة 27، 149‑175.
- باومن، زیگموت (1384)، عشق سیال درباب ناپایدای پیوندهای انسانی، ترجمة عرفان ثابتی، تهران: ققنوس.
- بخشایش، علیرضا؛ فرزاد، مطهره (1393)، «بررسی تطبیقی رشد اخلاقی از دیدگاه اسلام و کلبرگ»، کنگرة بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی، قم: مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر و تحت حمایت سیویلیکا، 375‑391.
- پورجوادی، نصرالله (1370)، «شیرین در چشمه»، نشر دانش، شمارة 64، 246‑255.
- ثروت، منصور (1370)، گنجینة حکمت در آثار نظامی، تهران: امیرکبیر.
- جاماسب جی دستور منوچهر جی جاماسب آسانا (1382)، متنهای پهلوی، به کوشش سعید عریان، تهران: سازمان میراث فرهنگی.
- جهانگیرزاده، محمدرضا (1390)، «دیدگاههای شناختی تحولی در رشد اخلاقی»، معرفت اخلاقی، سال 2، شمارة 4، 101‑122.
- خلیلاللهی، شهلا؛ برجساز، غفار (1395)، «بررسی عشق در خسرو و شیرین نظامی براساس دیدگاههای گیدنز، دانینو و ایوانز»، پژوهشنامة ادب غنایی، سال 4، شمارة 27، 101‑114.
- خواجه نصیرالدین طوسی (1364)، اخلاق ناصری، به تصحیح مجتبی مینوی و علیرضا حیدری، چاپ سوم، تهران: خوارزمی.
- دانشگر، مجید (1390)، «عفو و بخشش ازنظر روانشناسی و الهیات مسیحی»، پژوهشهای فلسفی و کلامی، دورة 13 شمارة 2، پیاپی 50، 107‑116.
- دهقانیان، جواد؛ فراشاهینژاد، یاسر (1394)، «واکاوی شخصیت فرهاد در داستان خسرو و شیرین نظامی»، شعرپژوهی (بوستان ادب)، سال 7، شمارة ۲ (پیاپی ۲۴)، 73‑90.
- رحمانیان، زینب (1393)، «بررسی تطبیقی رشد اخلاقی در قابوسنامه از دیدگاه کلبرگ»، پژوهشهای ادبی و بلاغی، سال 2، شمارة 8، 32‑45.
- رضایی، منیره (1391)، «بررسی نقش سبکهای والدگری در تحول اخلاقی نوجوانان دختر شهر تهران»، خانواده و پژوهش، شمارة 14، 99‑120.
- سعیدی سیرجانی، علیاکبر (1384)، سیمای دو زن، چاپ نهم، تهران: پیکان.
- سلمانزاده، پروین؛ فرهادی، اعظم (1394)، «بررسی تطبیقی اهداف و روشهای تربیت اخلاقی از منظر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و لورنس کلبرگ»، نامة جامعه، دورة 2، شمارة 115، 127‑160.
- شعاع کاظمی، مهرانگیز؛ میرمحمدحسین اوشانی، سیّده آتنا؛ فرزانه، نقیب (1394)، «رابطه آموزههای دینی والدین و رشد اخلاقی کودکان دبستانی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دورة 23، شمارة 29، 107‑120.
- عسگری، مرضیه (1395)، «صفات اخلاقی عاشق در عاشقانههای نظامی»، همایش ملی ادبیات غنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، نجفآباد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد، 1‑14.
- عصاره، علیرضا؛ مهدیزاده تهرانی، آیدین؛ امینی زرین، علیرضا؛ عظیمی، شادی (1396)، «نقدی بر نظریة رشد قضاوت اخلاقی لارنس کلبرگ پژوهشی در بررسی چندجانبة نظریه کلبرگ و ارائة رهنمودی دربارة مراحل رشدی او»، فصلنامة تعلیم و تربیت، شمارة 134، 93‑112.
- فانی، حجتالله؛ فانی، معصومه (1394)، «رابطه بین تعارضات زناشویی والدین با رشد قضاوت اخلاقی و رضایت از زندگی دانش آموزان دختر»، زن و جامعه، سال 6، شمارة 4، (پیاپی 24)، 59‑75.
- فیروزمهر، محمدمهدی (1390)، «رویکردهای دستهبندی مسائل اخلاقی»، فصلنامة علمی ـ ترویجی اخلاق، سال 1 شمارة 4، 89‑120.
- کانت، ایمانوئل (1388)، درسهای فلسفة اخلاق، ترجمة منوچهر صانعی درهبیدی، چاپ چهارم، تهران: نقش و نگار.
- کدیور، پروین (1378)، روانشناسی اخلاق، چاپ اول، تهران: آگه.
- کریمی، عبدالعظیم (1388)، روانشناسی رشد مراحل شکلگیری اخلاق در کودک (با تأکید بر رویکردهای تحولی)، چاپ دوم، تهران: عابد.
- گلستانی، سیّد هاشم؛ یوسفی، علیرضا و رضائیان، فیروز (1387)، «غزالی و اخلاق فضیلت دینی»، دانش و پژوهش در علوم تربیتی ـ برنامهریزی درسی، شمارة 20، 1‑20.
- لویمی، سهیلا (1396)، «اخلاقمداری در شخصیتهای مطرح در منظومة خسرو و شیرین»، پژوهشهای اخلاقی، سال 8، شمارة 2، 189‑208.
- معدنکن، معصومه (1384)، «رمز محمودی»، فصلنامة فرهنگستان، شمارة 27، 55‑81.
- نراقی، ملااحمد (1371)، معراج السعادة، چاپ اول، قم: هجرت.
- نظامیگنجهای، الیاس (1376)، خسرو و شیرین، تصحیح برات زنجانی، چاپ اول، تهران: دانشگاه تهران.
- نصیری، منصور (1387)، «نگاهی به نظریة رشد اخلاقی کالبرگ»، معرفت، شمارة 132، 125‑134.
- نوروزی، رضاعلی؛ عاطفتدوست، حسین (1390)، «تربیت اخلاقی؛ بررسی تطبیقی دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کلبرگ»، معرفت اخلاقی، 2 (2)، 53‑68.
- یثربی، سیّد یحیی (1381)، «امام محمد غزالی و خردورزی و دینداری»، مجلة ذهن، شمارة 11 و 12، 3‑62.
- Gibbs, J. C. (1995), The Cognitive Developmental Perspective, In Kurtines W. M., & Gewirtz J. L. Moral Development: An Introduction. Boston: Allyn & Bacon.
- Hume, D., (1978), A Treafise of Human Nature, Selby Bigge, 2nd ed. P.H, Nidditch, Oxsfird: Clorend in Press.
- Kohlberg, L. (1984), Essays on moral development, Vol. II, The psychology of moral development, San Francisco, CA: Harper & Row.
- Kohlberg, L. (1976), Moral stages and moralization: The cognitive-developmental, In Moral development and behavior: Theory, research and social issues, ed. T. Lickona, New York: Holt, Rinehart and Winston.
- Piaget, J. (1965), Moral Judgement of the child, New York: Free Press.
|