تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,550,813 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,703,480 |
تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیاتعلمی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 10، شماره 1، شهریور 1399، صفحه 51-62 اصل مقاله (678.07 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
چکیده پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش ظرفیت یادگیری سازمانی در انگیزش یادگیری اعضای هیاتعلمی دانشگاههای استان آذربایجان شرقی انجام شده است. تحقیق از توع توصیفی – پیمایشی و روش آن آمیخته (کمی – کیفی) بوده است. در مرحله اول از بخش کیفی 15 نمونه براساس روش نمونه گیری هدفمند از متخصصان حیطه انگیزش یادگیری و با روش دلفی عوامل آسیب زای انگیزش یادگیری تایید میشوند. در بخش کمی براساس روش کوکران 400 نمونه از اعضای هیات علمی دانشگاههای آذربایجان شرقی انتخاب شدند. در مرحله کیفی از مصاحبه و در بخش کمی نیز از پرسشنامههای استاندارد استفاده شده است. دادههای بهدست آمده با استفاده از روش همبستگی و و رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که بین ظرفیت یادگیری سازمانی با انگیزش یادگیری رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. علاوه براین نتایج نشان داد که مدل رگرسیون برای پیش بینی انگیزش یادگیری از طریق ظرفیت یادگیری سازمانی از لحاظ آماری معنادار است. همچنین براساس نتایج نهایی اولویت بندی مؤلفههای آسیب رسان انگیزش یادگیری مشخص گردید. تاریخ دریافت 23/3/1400 تاریخ پذیرش 12/7/1400 | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: یادگیری غیررسمی؛ انگیزش یادگیری؛ هیات علمی دانشگاه؛ مولفههای آسیب رسان انگیزش یادگیری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 33 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 76 |