تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,550,014 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,683,913 |
مطالعه تطبیقی پیشرفت تحصیلی، شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در مدارس شهرستان هریس | ||
دو فصلنامه مدیریت زنجیره ارزش | ||
دوره 4، شماره 9، شهریور 1398، صفحه 19-36 اصل مقاله (995.15 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امید علی حسین زاده* 1؛ نازیلا نوری زاده لیل آبادی2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی واحد شبستر دانشگاه آزاد اسلامی،شبستر، ایران | ||
2کارشناسی ارشد علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر مطالعه تطبیقی پیشرفت تحصیلی، شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در مدارس شهرستان هریس میباشد. طرح پژوهش حاضر پس رویدادی و علّی- مقایسه ای است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان مقطع اول دبیرستان زلزلهزده هریس که از این تعداد 234 نفر به عنوان نمونه به شیوه تصادفی، انتخاب شدند (99 نفر در گروه اول و 135 نفر در گروه دوم). برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه شادکامی آکسفورد و خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان استفاد شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون t گروههای مستقل استفاده گردید. یافته ها نشان می دهد که بین گروه مشارکت کننده در طرح فضای دوست دار کودک و دانش آموزانی که در این طرح شرکت نداشتند به لحاظ پیشرفت تحصیلی (36/6= t ؛ 01/0> p)، شادکامی (31/11= t ؛ 01/0> p) و نیز خودکارآمدی تحصیلی (00/7= t ؛ 01/0> p) تفاوت معنادار وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت تحصیلی؛ شادکامی؛ خودکارآمدی؛ طرح فضای دوستدار کودک | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 79 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 65 |