| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,578,881 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,276,087 |
برنامه آموزش پذیرش و تعهد برای دانشآموزان دارای اختلال لکنت زبان: رویکردی سنتزپژوهانه | ||
| دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1400 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30486/jsrp.2021.1941671.3194 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد باردل1؛ رحیم بدری گرگری* 2؛ شهروز نعمتی3؛ شهرام واحدی2 | ||
| 1دانش آموخته دکتری روانشناسی تربیتی گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز. تبریز، ایران. | ||
| 2استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | ||
| 3دانشیار آموزش کودکان استثنایی گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی نظاممند و ارائه فراترکیبی از پژوهشهای مرتبط با آموزش پذیرش و تعهد برای دانشآموزان مقطع دوم متوسطه دارای اختلال لکنت زبان بود. پژوهش از نوع کیفی با استفاده از راهبرد فراترکیب با رویکردی سنتز پژوهانه و با در نظر گرفتن مدل هفت مرحلهای سندلوسکی و بارسو بود. دادههای موردنیاز از طریق جستجوی واژگان کلیدی اکت، پذیرش و تعهد، لکنت زبان، اختلال عصب تحولی در منابع کتابخانهای، پایاننامهها و مقالات موجود در پایگاههای اطلاعاتی ERIC،GoogleSchoolar، ProQuest، PubMed، Science Direct، Scopus، springer Magiran، Irandoc در بین سالهای 1990 تا 2021 جمعآوری شد. بهمنظور جستجو در پایگاههای اطلاعاتی داخلی و خارجی بهصورت جداگانه و ترکیبی استفاده شد. پایههای نظری و مضامین اصلی و ترکیبی استخراج، تحلیل مضمون و طبقهبندی شدند. نتایج حاصل از بررسی و تحلیل مطالعات و پژوهشهای انجامشده نشان داد که برنامه آموزش اکت در حوزههای آموزش پذیرش و تعهد اثربخش بوده است. یافتههای این پژوهش با مشخص نمودن ماهیت برنامه آموزش پذیرش و تعهد نشان میدهد که با توجه به پیشینه نظری و تجربی موجود، این ایده بهعنوان یک بسته آموزشی برای دانشآموزان دارای لکنت قابلطرح است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پذیرش و تعهد؛ لکنت زبان؛ سنتز پژوهی؛ دانشآموز مقطع دوم متوسطه | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 400 |
||