تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,169 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,829 |
استخراج مولفه ها و ابعاد مثبت گرایی در مدیران مدارس ابتدایی | ||
فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
دوره 1، شماره 3، آذر 1400 اصل مقاله (1.03 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2021.688029 | ||
نویسنده | ||
فرانک موسوی* | ||
دانشیار گروه مدیریت آموزشی ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این مقاله شناسایی مولفه ها و ابعاد رفتارسازمانی مثبت گرا در مدیران مدارس ابتدایی به منظور ارایه مدل مناسب می باشد . مثبت گرایی از عوامل مهم موفقیت سازمان است. این مقاله با روش پژوهش آمیخته (ترکیبی ازروش کمی وکیفی(روش مصاحبه گروه های کانونی به انجام رسیده است. روش تحقیق طرح پژوهش از نظر اهداف ،کاربردی و از نظراجرایی ترکیبی ازنوع اکتشافی می باشد. جامعه ی پژوهش همه ی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه بودند که جامعه آماری در این پژوهش با استفاده از روش سرشماری انتخاب شده و ازمیان آنان 150نفر انتخاب شدکه در ابتدا از طریق مرور ادبیات 300مولفه شناسایی و در نهایت پس از تلفیق و حذف موارد تکراری80 مولفه استخراج شد و در قالب 9 بعد تنظیم گشت و در نهایت 9 بعد شناسایی شد که این رفتار مثبت گرای آموزشی، رفتار مثبت گرای فردی، رفتار مثبت گرای حرفه ای، رفتار مثبت گرای اخلاقی، رفتار مثبت گرایی سازمانی، رفتار مثبت گرای انسانی، رفتار مثبت گرای اجتماعی، رفتار مثبت گرای بین فردی ، رفتار مثبت گرای خوشبین بیشترین اولویت در مثبت گرایی مدیران دارند . | ||
کلیدواژهها | ||
مدیران آموزشی؛ مثبت گرایی؛ رفتارسازمانی؛ مدرسه؛ مصاحبه کانونی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 143 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 156 |