تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,624 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,435,508 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,456,130 |
طبقه بندی مدیران از طریق مهارت های ارتباطی و هوش فرهنگی در سازمانهای ورزشی | ||
مطالعات جامعه شناختی در ورزش | ||
دوره 1، شماره 1، بهمن 1400 اصل مقاله (819.99 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30486/4s.2022.1949711.1003 | ||
نویسندگان | ||
زهرا سهرابی* ؛ مهرداد محرم زاده | ||
گروه مدیریت ورزشی و بیومکانیک، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق رابطه مهارت های ارتباطی با هوش فرهنگی و طبقه بندی مدیران ورزشی می باشد. از این رو این تحقیق از نوع تحلیلی و مدل یابی می باشد که به روش پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش را مدیران ورزشی استان اصفهان تشکیل دادند. حجم جامعه آماری این پژوهش 550 نفر می باشد. 207 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق به صورت تصادفی طبقه ای - خوشه ای انتخاب شد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه های اطلاعات فردی، مهارت های ارتباطی (81/0)، پرسشنامه هوش فرهنگی (85/0) و پرسشنامه محقق ساخته طبقه بندی مدیران (86/0) بود. روش آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شد. نتایج نشان می دهد که بین مهارت های ارتباطی ، هوش فرهنگی و طبقه بندی مدیران ورزشی رابطه معنی داری وجود دارد، ضمن اینکه مدل پیشنهادی تحقیق از برازش مناسبی برخوردار بود(037/0RMSEA=، 912/0 GFI=، 902/0 AGFI=). از این رو لازمة برنامه ریزی صحیح در این سازمانها برای ارتقای مهارت های ارتباطی و هوش فرهنگی برای مدیران ورزشی به عنوان افراد اثر گذار در این سازمان ها ضروری است. از آنجا که درصد قابل توجهی از مدیران ورزشی اصفهان به سمت مدیران تقلیدی و سفیر تمایل دارند، لذا مسؤولین باید راهبردهایی مناسبی در انتخاب افراد مناسب برای پستهای مدیریتی داشته باشند چرا که به نظر می رسد با مدیران تحلیلگر و شهودی بهتر می توان چشم انداز روشن تری برای ورزش استان متصور بود. | ||
کلیدواژهها | ||
سازمان های ورزشی؛ طبقه بندی مدیران؛ مهارت های ارتباطی؛ مدیران ورزشی؛ هوش فرهنگی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 463 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 314 |