منابع
- آقایی، ن. (1391). ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪای ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﻮاﻣﻞ دﻣﻮﮔﺮاﻓﯽ ،اﻗﺘﺼﺎدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺮ ﺑﻬﺮه وری ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان، پژوهش نامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال 7،شماره14،ص ص: 130-113.
- ابراهیمی، ل. (1393). تدوین الگوی توانمندسازی مشاوران بر مبنای آسیب شناسی فعالیت های مشاوران در مدارس و ارزیابی اثر بخش آن، رساله دکتری، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
- امیری، ع ن. (1385). "طراحی الگو برای بررسی و نظارت اثربخش در سازمان:، مجموعه مقالات سومین همایش نظارت و بازرسی( نظارت کارآمد)، سازمان بازرسی کل کشور.
- ایروانی، ه؛ بهروان،ژ. ( 1394). مدیریت توسعه منابع انسانی رویکردهای نوین آموزشی، تهران، دانشگاه تهران، چاپ دوم.
- بالدووین، ت؛ روبین، و؛ رابین، ر. (1391). توسعه مهارت های مدیران، مواردی که مدیران بزرگ می دانند و به آن عمل می کنند، ترجمه سید مهدی الوانی، عباس ابراهیمی، علی جمالی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت).
- بختیاری،ح. (1388). طراحی الگوی توانمندسازی فرماندهان و مدیران ناجا، رساله دکتری، دانشگاه عالی دفاع ملی.
- برندک، م. (1388). الگویی برای توانمند سازی اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران برای دست یابی به اهداف سند چشم انداز 1404، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
- ترک زاده، ج؛زینعلی، ف. (1390). "توسعه انگیزش و توانمندی آموزش گران: مدل سرمایه انسانی"، تهران، فصلنامه منابع انسانی ناجا، سال ششم، شماره25، ص ص: 26-1.
- جزنی، ن؛ رستمی، ع. (1390). "طراحی و توسعه مدل استراتژیک توانمندسازی منابع انسانی در سازمان های دانش محور"، پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، دوره 1، شماره3،ص ص: 54-23.
- جمالی، آ؛ ایران نژاد، پ؛ جهانیان، ر. (1392). "تأثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمندسازی شغلی دبیران شهرستان بوشهر"، فصلنامه علوم رفتاری، دوره5، شماره15،ص ص: 54-41.
- حسن آبادی، س. ( 1392). طراحی الگوی راهبردی توانمند سازی کارکنان فنی ناجا، رساله دکتری، تهران، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده دفاع ملی.
- حمیدی، ف.؛ سعادتی ، ر. (1394). تأثیر کارکردهای رهبری مدیران بر توانمندسازی معلمان. فصلنامه نوآوری های آموزشی، شماره54، ص 60-47.
- شاهزاده تیمورلو، ح. (1396). طراحی الگوی توانمندسازی معلمان تربیت بدنی با رویکرد سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران، کرج، دانشگاه آزاد اسلامی.
- علی محمدی، غ. ع.؛ جباری ، ن.؛ نیازآذری، ک. (1398). توانمندسازی حرفه ای معلمان در چشم انداز آینده و ارائه مدل. فصلنامه نوآوری های آموزشی، شماره69، ص 32-7.
- عموزاده خلیلی، ر. (1394). "ورزش آموزشگاهی بال پرواز ورزش قهرمانی"، رشد آموزش تربیت بدنی، دوره پانزدهم، شماره3، ص ص:25-22.
- لهسایی زاده، ع؛ زاهدی، م ج؛ نوروزی قطب آبادی، و ر. (1387). "بررسی عوامل اقتصادی، اجتماعی و آموزشی موثر بر تمایل به خروج معلمان فوق لیسانس و بالاتر از آموزش و پرورش شهر شیراز"، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره27، شماره 1، ص ص:159-129.
- نقی زاده، ی. (1395). طراحی الگوی راهبردی تربیت و آموزش مدیران عالی پدافند غیر عامل، رساله دکتری، تهران، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشکده دفاع ملی.
- Baird, K., & Wang, H. (2010). Employee empowerment: Extent of adoption and influential factors. Personnel Review.
- Balkar, B. (2015). Defining an empowering school culture (ESC): Teacher perceptions. Issues in Educational Research, 25(3), 205.
- Choi, S. L., Goh, C. F., Adam, M. B. H., & Tan, O. K. (2016). Transformational leadership, empowerment, and job satisfaction: the mediating role of employee empowerment. Human resources for health, 14(1), 73.
- Daily, B. F., Bishop, J. W., & Massoud, J. A. (2012). The role of training and empowerment in environmental performance. International Journal of Operations & Production Management.
- Fernandez, S., & Moldogaziev, T. (2013). Using employee empowerment to encourage innovative behavior in the public sector. Journal of Public Administration Research and Theory, 23(1), 155-187.
- Hills, A. P., Dengel, D. R., & Lubans, D. R. (2015). Supporting public health priorities: recommendations for physical education and physical activity promotion in schools. Progress in cardiovascular diseases, 57(4), 368-374.
- Kuhlthau, C. C., Maniotes, L. K., & Caspari, A. K. (2015). Guided inquiry: Learning in the 21st century: Learning in the 21st century: Abc-Clio.
- Melhem, Y. (2004). The antecedents of customer‐contact employees’ empowerment. Employee relations.
- Robbins, T. L., Crino, M. D., & Fredendall, L. D. (2002). An integrative model of the empowerment process. Human resource management review, 12(3), 419-443.
- Tindowen, D. J. (2019). Influence of Empowerment on Teachers' Organizational Behaviors. European Journal of Educational Research, 8(2), 617-631.
- Tsangaridou, N. (2017). Early childhood teachers’ views about teaching physical education: challenges and recommendations. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(3), 283-300.
- Wall, L. A. (2012). An exploratory study of teacher empowerment and technical education in kentucky.
|