| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,565,262 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,270,143 |
رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با بکارگیری روشهای فعال تدریس در مدارس ابتدایی شهرستان بناب | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 6، دوره 12، شماره 1 - شماره پیاپی 45، خرداد 1400، صفحه 75-84 اصل مقاله (187.43 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مرتضی نورمحمدگل1؛ محمدعلی مجلل* 2 | ||
| 1کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران | ||
| 2استادیار گروه علوم تربیتی، ,واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف تحقیق تبیین رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با بکارگیری روشهای فعال تدریس در مدارس ابتدایی شهرستان بناب در سال تحصلی 96-1395 میباشد. جامعه آماری معلمان مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بناب می باشد که تعداد آنها 489 نفر بود. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 215 نفر برآورد و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه خوش بینی تحصیلی بیرد و هوی و پرسشنامه محقق ساخته بکارگیری روشهای تدریس فعال می باشد که پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ 72/0 و 87/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری آزمون کولموگروف اسمیرنوف و همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج بیانگر آن است که بین خوش بینی تحصیلی معلمان با به کارگیری روشهای فعال تدریس و تمامی ابعاد آن (بجز بعد روش تدریس غیر مستقیم) در سطح مدارس ابتدایی شهرستان بناب رابطه معنی داری وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| خوش بینی تحصیلی؛ روش تدریس؛ تدریس فعال؛ مدارس ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 252 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 75 |
||