تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,550,003 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,683,809 |
رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با بکارگیری روشهای فعال تدریس در مدارس ابتدایی شهرستان بناب | ||
فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 6، دوره 12، شماره 1 - شماره پیاپی 45، خرداد 1400، صفحه 75-84 اصل مقاله (187.43 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مرتضی نورمحمدگل1؛ محمدعلی مجلل* 2 | ||
1کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، ,واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران | ||
چکیده | ||
هدف تحقیق تبیین رابطه خوش بینی تحصیلی معلمان با بکارگیری روشهای فعال تدریس در مدارس ابتدایی شهرستان بناب در سال تحصلی 96-1395 میباشد. جامعه آماری معلمان مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بناب می باشد که تعداد آنها 489 نفر بود. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 215 نفر برآورد و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه خوش بینی تحصیلی بیرد و هوی و پرسشنامه محقق ساخته بکارگیری روشهای تدریس فعال می باشد که پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ 72/0 و 87/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری آزمون کولموگروف اسمیرنوف و همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج بیانگر آن است که بین خوش بینی تحصیلی معلمان با به کارگیری روشهای فعال تدریس و تمامی ابعاد آن (بجز بعد روش تدریس غیر مستقیم) در سطح مدارس ابتدایی شهرستان بناب رابطه معنی داری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
خوش بینی تحصیلی؛ روش تدریس؛ تدریس فعال؛ مدارس ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 242 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 71 |