تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,443,831 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,462,309 |
بهره برداری از پیام های زیر آستانه ای در تبلیغات سیاسی | ||
مطالعات جامعه شناسی | ||
مقاله 8، دوره 15، شماره 56، آذر 1401، صفحه 145-165 اصل مقاله (1.43 M) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/jss.2022.1943072.1393 | ||
نویسندگان | ||
علی ریاستی1؛ ایرج ساعیارسی* 2؛ محمد جعفر بهره دار3 | ||
1دانشجوی دکترای جامعه شناسی سیاسی، گروه جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران | ||
2استادیار جامعه شناسی، گروه علوم اجتماعی ، واحد ابهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، ابهر، ایران ( نویسنده مسئول ) Email:saiearasi@au.abhar.ac.ir | ||
3استادیار، گروه روانشناسی ، واحد ارسنجان ، دانشگاه آزاد اسلامی، ارسنجان،ایران | ||
چکیده | ||
دو ویژگی نوپدیدی و پنهان بودن شیوه القای پیامهای زیرآستانهای، پژوهش در گستره بهره برداری از آن را ضروری می کند و در این میان تبلیغات سیاسی با توجه به تاثیر مستقیمش بر جامعه مدنی، یکی از حوزههای با اهمیتی است که نیاز به تامل جدی دارد. این بررسی به شیوه تحلیل محتوای کیفی ترکیبی، با تحلیل پیامهای زیرآستانهای تصویری انجام شده و برای این منظور به شیوه نمونهبرداری هدفمند از مجلههای تایم، رولینگ استون و تیزرهای تبلیغاتی سیاسی مبادرت گردیده است. در این مقاله پس از بازخوانی مفهوم القای زیرآستانهای، در پاسخ به این پرسش که در تبلیغات سیاسی از القای زیرآستانهای چگونه و با چه اهدافی استفاده میگردد؟ در یافتیم که القای این گونه پیام ها با تعبیه در پس زمینه، تغییر وضوح، اندازه و رنگ تصاویر با تعقیب اهدافی مانند تبلیغات انتخاباتی، ترور شخصیت، ایجاد تغییر در افکار عمومی و نظایر آنها مورد بهره برداری قرار می گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
زیر آستانه ای؛ تبلیغات؛ فراآگاهی؛ تبلیغات سیاسی؛ القای زیر آستانه ای | ||
مراجع | ||
1. Alaei Hossein, 2012, (The role of the UN Security Council in the collapse of Gaddafi regime), - Strategy Quarterly / Year 21 / Issue 36 / summer / pp. 113-1392. Alterman Eric- (Even the support of Bob the Builder wouldn't save John McCain's erratic and undignified campaign) - The Guardian - Retrieved 16 Oct 2008 from:https://www.theguardian.com/commentisfree/cifamerica/2008/oct/16/obama-mccain-debate-reaction3. Ayubi Hojat, The political consequences of the French electoral system, World Socio-Political Studies Volume 2 Number 2 Year 14. Bahrami Bahador & Lavie Nilli, 2007, (Attentional Load Modulates Responses of Human Primary Visual Cortex to Invisible Stimuli), Current Biology 17, 509–513, March 20, 2007, pp 509-5135. Berke Richard L. , 2000, (Democrats See, and Smell, Rats in G.O.P. Ad) - New York Times- Retrieved 2000/09/12 from:https://www.nytimes.com/2000/09/12/us/the-2000-campaign-the-ad-campaign-democrats-see-and-smell-rats-in-gop-ad.html 6. Borger Julian -2000 – (Dirty rats leave Gore a subliminal message) - The Guardian- Retrieved 13 Sep 2000 from:https://www.theguardian.com/world/2000/sep/13/uselections2000.usa 7. Block Martin P. & Bergh Bruce O. Vanden - 1985- (Can You Sell Subliminal Messages to Consumers?) - Journal of Advertising -Volume 14 - Issue 38. Bush George W. –Presidential Profile – Wikipedia - last edited on 15 June 2019-Retrieved from:9. https://en.wikipedia.org/wiki/George_W._Bush
12. Democrats Smell a Rat in GOP Ad - ABC News, Retrieved SEPT. 12, 2000 from:https://abcnews.go.com/Politics/story?id=122936&page=113. Ditsh Kristen - 2012- (The Influence of Logo Design and Branding on Political Campaigns) - Thesis, Indiana University Bloomington May 2012, pp: 27-3314. Egan John, 2000, RATS ad: Subliminal conspiracy? - BBC News- Retrieved, 13 September, 2000 , from:http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/americas/2000/us_elections/election_news/923335.stm
35. Naderi Nahid, (Photo Sound and Photo Interpretation, New Methodology in Organizational Culture), Organizational Culture Management Volume 16, Number 4, winter 1397- Pages 973-100036. Rogers, Martha, 1987, (Subliminal Advertising): The Battle of the Popular Versus the Scholarly Views.” Bowling Green State University: 1987.37. Romneys-ad-against, retrieved from: https://www.huffingtonpost.com/2008/01/04/does-romneys-ad-against-m_n_79905.html38. Reagan on cover-Time - Retrieved, July 7, 1986, from:https://time.com/vault/year/1986/39. Rolling Stone Cover - Volume #986 - 11/3/200540. Rolling Stone Cover - 10 August 2009
52. Wulfhorst E.-(Subliminal sartorial messages on campaign trail?)- reuters - Retrieved, FEBRUARY 4, 2008, from:https://www.reuters.com/article/us-usa-politics-fashion/subliminal-sartorial-messages-on-campaign-trail-idUSN045113962008020453. Young,Stephanie Louise,(Subliminal Advertising Techniques,A senior thesis in General Studies)- Thesis (B.G.S.)-Texas Tech University, 1989, p:16-1954. Zanot Eric j. , (Public Perceptions of Subliminal Advertising) -Journal of Advertising- Volume 12, 1983 - Issue 1, p:39-4555. Zooropa -Wikipedia, the free encyclopedia- last edited on 23 May 2019, Retrieved from:https://en.wikipedia.org/wiki/Zooropa | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 860 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 300 |