تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,444,605 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,462,780 |
سبکهای مدیریتی معلمان از طریق یادگیری مبتنی بر بازی (گیمیفیکیشن) بر توسعه مهارتهای دانش آموزان | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 9، شماره 2، مهر 1398، صفحه 43-56 اصل مقاله (573.18 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
چکیده | ||
چکیده: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش سبکهای مدیریتی معلمان از طریق یادگیری مبتنی بر بازی (گیمیفیکیشن) بر توسعه مهارتهای دانش آموزان است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری به تعداد 400 نفر میباشد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده و بر اساس جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان تعداد 196 نفر به عنوان اعضای نمونه مورد مطالعه انتخاب شدهاند. این پژوهش، از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، جزو پژوهشهای توصیفی از نوع پیمایشی محسوب میشود. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد سبکهای مدیریتی معلمان مک کومارک (۱۹۹۷)، مهارتهای دانش آموزان سمیعی (1393) و پرسشنامه محقق ساخته یادگیری مبتنی بر بازی مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که این پرسشنامه ها استاندارد هستند، از روایی لازم نیز برخوردارند. همچنین برای پایایی آن نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد که اعداد به دست آمده، نشان دهنده پایایی مناسب پرسشنامهها است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از نرم افزار SPSS و شاخصهای توصیفی و آزمونهای کولموگروف- اسمیرنوف و رگرسیون استفاده شده است.یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که سبکهای مدیریتی معلمان بر توسعه مهارتهای دانش آموزان و یادگیری مبتنی بر بازی (گیمیفیکیشن) تأثیرگذار است. یادگیری مبتنی بر بازی (گیمیفیکیشن)، بر توسعه مهارتهای دانش آموزان تأثیر دارد. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که سبک-های مدیریتی معلمان از طریق یادگیری مبتنی بر بازی (گیمیفیکیشن) بر توسعه مهارتهای دانش آموزان موثر است. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: سبکهای مدیریتی معلمان؛ یادگیری مبتنی بر بازی؛ مهارتهای دانش آموزان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 121 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 139 |