تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,624 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,435,508 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,456,143 |
ارزیابی کارآمدی سرفصل رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد به لحاظ کیفیت آموزش و تناسب شغلی آن از دیدگاه دانشجویان و فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی رودهن | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 11، شماره 1، شهریور 1400، صفحه 55-70 اصل مقاله (629.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مجتبی معظمی* 1؛ ازیتا ذوالفقاری2 | ||
1استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.(نویسنده مسول) m_moazzamiii@yahoo.com | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، کیش، ایران azita63@yahoo.com | ||
چکیده | ||
چکیده تحقیق حاضر با هدف ارزیابی کارآمدی سرفصل رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد به لحاظ کیفیت آموزش و تناسب شغلی آن از دیدگاه دانشجویان و فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد صورت گرفته است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری آن شامل همه دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیلان در رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن میشود. به دلیل حجم نامعلوم و براساس فرمول کوکران برای حجم نامعلوم و با خطای 05/0 تعداد 384 نفر، با استفاده از روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی کارآمدی سرفصل رشته مدیریت آموزشی استفاده شده است. همچنین برای بررسی و تحلیل دادهها از آزمون آماری t تکنمونهای برای مقایسه میانگین نمرات شرکتکنندگان با میانگین جامعه و در نهایت برای رتبهبندی از آزمون فریدمن استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که: میانگین نمرات شرکت کننده در پژوهش، کمتر از میانگین جامعه است و شرکتکنندگان بیشتر گزینه خیر را انتخاب نمودهاند. بنابراین با توجه به نتایج این تحقیق، از دیدگاه دانشجویان و فارغالتحصیلان رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد، سرفصلهای این دوره در کل و همچنین به لحاظ کیفیت آموزشی و تناسب شغلی با بازار کار همخوانی و اثر بخشی لازم را ندارند و نیاز به بازنگری اساسی دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
واژگان کلیدی: ارزیابی کارآمدی سرفصل؛ کیفیت آموزش و تناسب شغلی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 131 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 115 |